Snälla styla mig!

Mirre

Trådstartare
Jag har sådan tråkig stil att spegeln möglar snart :p
Jag behöver verkligen göras om lite :D
Kläder, hår, färger allt. Ser likadan ut varenda dag känner jag, skittråkigt.
Det blir jeans, tshirt/linne och huvtröja så gott som jämt.

Lite bilder:
483890_10200301871023509_244766101_n.jpg

544887_4338378751752_1001491118_n.jpg

381593_2340403363616_450684108_n.jpg
:o:o :crazy:
 
Sv: Snälla styla mig!

Vad tror du om att skaffa lite större glasögon? Det finns otroligt många snygga bågar nu som är lite större, ofta ser det bättre ut tycker jag än väldigt små bågar. Och det är skönare också, man får mycket större synfält :D
Så ett par lite större, kanske rektangulära med mjukt rundade hörn, typ bruna eller något och inte allt för kraftiga. Skulle jag prova om jag var du!

Håret kanske du skulle kunna prova att antingen lägga i lite ljusare slingor, eller lite mörkare alternativt färga/tona hela håret någon nyans mörkare? Jag tror på ganska varma guldiga/caramel-toner. Typ som du har med andra ord, ändra inte för mycket :D Jag tror på lite längre hår, typ som på första bilden, men kanske med en ganska bred snedlugg?

Kläder är svårt att säga något om, vad vill du ha för typ av kläder/vad har du för behov?
 
Sv: Snälla styla mig!

Jag säger samma, nya glasögon:) jag har kommt på att jag trivs i stora, gäna färgglada glasögon, det blir som ett smycke.

Lite fina baströjor i glada färger? Kanske en ny frisyr, jag skulle klippa det rakt av strax ovanför axlarna, och klippa lugg, en spikrak sådan, precis till ögonbrynen.


Så länge jag har tjusiga glasögon och känne mig snygg i håret trivs jag. Just håret är för mig viktigt, ag vill ha en frisyr som dessutom håller mer än 4 veckor utan att kännas utvuxen.
Du är fin, och mittenbilden gör mig glad:)
 
Sv: Snälla styla mig!

Tack vad snäll du är :)

Svarar båda nu.
Ang glasögonen så är det en ide helt klart, även om jag helst vill ha linser ;)
Men en förändring på något vis där behövs absolut.

Håret är jag absolut öppen för att färga/tona eller så.
Har haft långt förut, ner till svanken ungefär och det skulle jag gärna ha igen.
Det är slitet dock så skulle behöva klippa det.
Lugg har jag velat haft i flera år, men har en virvel precis ovanför vä öga som ställer till det.
Vet inte om det syns men när jag klippte det som jag har på mittenbilden, så klippte frisören en kort (för kort dock) snedlugg som sedan stod rätt ut bara O_o
Men då klippte hon den extrem kort.

Baströjor absolut, mycket i garderoben som skulle behöva bytas ut.
 
Sv: Snälla styla mig!

Du berättar att luggen blev klippt för kort, har du möjligen självlockigt? Oftast kan luggen börja bråka i en mellanlängd ;) Tips är att ha en längre lite taggigare som flyter ihop med håret,klippa upp det så det blir liv i det och är du sugen på färg också skulle nog en chokladig varm färg framhäva dina fina ögon :)

Glasögonen håller jag med de andra, större vore nog perfekt för då får du fram ögonen och mer av "dig" om du förstår vad jag svamlar om :p

Vad gäller kläder är det svårt tycker jag. Det borde nog anpassas till ens livsstil lite. Är du tjejen som gillar uteliv med djuren, kanske en blandning med fester/utgångar eller jobb med en speciell "klädkod"?
I min garderob huserar mestadels svart (tyvärr för en del) men det är så klassiskt och faller liksom aldrig ur tiden om man går efter mode. Sen så kan man ju verkligen trolla bara genom att välja rätt kläder som framhäver det man gillar lite extra med sig själv.

Ser att du har utsvängda jeans, är det något du föredrar? För mig som har breda höfter är sådana perfekta för att de lurar ögat, men du ser ut att ha en väldigt fin form :) tror du skulle passa kanon i lite mörkare jeans med smala ben :)

Nu babblade jag iväg helt..du är såklart superfin som du är, men kanske något tips ovan är kul att prova? Sitter själv i samma båt,det är roligt att förnya sigoch känna det som om man blir en ny människa:D
 
Sv: Snälla styla mig!

Tänkte att jag kunde lägga in lite bilder på vad jag gillar.
Dock har jag ju figuren tjockast på mitten ;) Allt lägger sig på magen, taskigt tycker jag :p
ells_0023526_M.jpg

ells_0023575_M.jpg

clx_1000038800.jpg

clx_1000050601.jpg

vvs_1000165100.jpg

cru_1000040823.jpg
 
Sv: Snälla styla mig!

Jag tycker du passar bra i glasögon :) Men som sagt, ett par lite större skulle nog vara snyggare.

Jag håller också med Fröken_Skåne om hårfärg, något chokladbrunt vore nog snyggt! Men jag tror fortfarande på rejäl (ganska lång) snedlugg :)

Kläder skulle jag, helt utifrån mina egna behov/min smak så det är ju inte säkert att det passar dig. Men jag tycker att byxor som är ganska vida nedtill (typ de mörka i ditt bildexempel) ofta gör att man ser ut att få korta, tjocka ben :o Självklart inte på alla, men allt för ofta. Då gillar jag raka ben betydligt mer! De ljusa du visar, med hög midja, gillade jag, men jag skulle nog hellre välja en lite mörkare färg (mellanblå-mörkblå). Du ser ut som en person som är mycket i rörelse och ute med djur osv (nu utgår jag kallt från helkroppsbilden :D) och då är lite mörkare byxor ofta mer praktiskt.
Sen kan du absolut ha olika baströjor, till exempel såna som du visat, fina t-shirts (prova olika halsringningar, kanske v-ringning är din grej till exempel?), farfarströjor och så i lite fina färger. Jag tänker lite varmare färger som khakigrönt, dämpad orange, ljus beige, varm gammelrosa och liknande. Ganska naturliga färger men ändå med "färg" liksom. Gärna hellre en snygg cardigan än en huvtröja om du vill se lite mer "genomtänkt klädd" ut. Snygga och praktiska skor finns det ju massor av, tillexempel olika modeller på tygskor, eller espadrillos eller loafers?
Det blir fortfarande basic men lite mer upp-stylat. Sen går det ju alltid att lägga till någon enkel accessoar så ser man ofta också mer fixad ut, men med snygga brillor, schyst frisyr och snygga baskläder kommer man långt.
 
Sv: Snälla styla mig!

Börja med att gå till en bra frisör och be om en frisyr som passar dig och välj något som du gillar. Du har fint hår men ingen direkt frisyr eller stil, så det säger ingenting om vem du är. :)
 
Sv: Snälla styla mig!

Tror du skulle kunna passa i mörkbrunt hår i nån kall ton :)

den här sidan finns ju där kan man ladda upp en bild på sej själv och prova olika frisyrer och hårfärger :) www.taaz.com
Kan ju iaf ge en idé om man verkar passa i den nyansen eller inte :)

Vad för typ av kläder du ska ha är svårare att svara på, och tror det är lättare att ta det lite i steg för att hinna vänja sej :) så var det iaf för mej ;)
Du kan ju alltid gå till nån butik och fråga efter hjälp :) tkr de brukar vara väldigt hjälpsamma på t.ex vero moda och bik bok.

Vad man har för färger spelar ju oxå roll, finns ju färganalys test man kan göra (du hittar om du googlar). Det gör faktiskt skillnad när man vet vilka färger man passar i och inte :).
 
Sv: Snälla styla mig!

Du är jättefin utan smink tycker jag! Däremot kan man alltid slänga i en toning i håret och en annan sak som gör väldigt mycket är att forma till ögonbrynen. Brukar kosta runt 200 kr och man kan ofta göra det hos frissan samtidigt som man klipper sig. Ett par nya bågar också så blir det kalas :)
 
Sv: Snälla styla mig!

Ang håret skulle jag säga skippa mittbenan och satsa på snebena! Luggen behåller du ganska lång och så lägger du i lite kalla beiga slingor tror jag skulle bli SKIT SNYGGT! Samtidigt som det är enkelt och krävs inte en massa fix, har du en jobbig virvel så anpassa benan efter den :)

Det du absolut inte ska göra med håret är att färga i någon varm färg, du som är så pass kall i dig själv kommer att bli likblek i det alt känna dig rosa i ansiktet.
Och klipp inte en rak lugg! Du har så pass kort panna och långt käkparti och med en rak lugg kommer käken framhävas och bli dubbelt så stor. Med en snelugg och lite inklippta sidor kan man istället forma ansiktsformen och framhäva dina ögon istället som är fantastiskt fina! Med ett par riktigt schyssta bågar blir det ännu bättre ;)

Kläder är svårt att säga nått om för det är svårt att se din kroppsform ordentligt på de bilder du lagt upp här. Men ett sätt att tänka när man ska hitta sin egna stil som jag tycker att funkar är "hur vill du känna dig?" snäll, rockig, cool, sexig you name it. Då har man ett utgångsläge och det blir iallafall lite mindre att välja mellan :)
 
Sv: Snälla styla mig!

Vad snälla ni är allihop :love:

Håret är självlockigt ja, hade korkskruvar när jag var liten :D
Snedbena kunde absolut vara något, rätt trött på det jag har nu :p
Likaså färga det mörkt låter lockande.
Elektronen: Ska kolla in den länken :bow:

Får bli ett besök hos frisyren och optikern :)
Ska bara få råd först.

Hittade en bild som kanske visar kroppsformen lite bättre.
Den är nyare än den med hunden också.
9068_10200331547605405_1502650672_n.jpg
 
Sv: Snälla styla mig!

Du är fin som du är, jag skullr bara skaffa en vuxnare frisyr och glasögon som sagt.
 
Sv: Snälla styla mig!

Jag tänker håret något sådant här
miranda-kerr-makeup-for-warm-skin-tones.jpg

Klippa upp det så att lockarna mer kommer fram, ev skaffa produkter som hjälper lockarna att hålla sig fina.
 
Sv: Snälla styla mig!

Jag håller med NotlikeI! Lite mörkare och uppklippt med snedbena! Tror det skulle vara superfint! :)
Och kapa gärna lite på längden med så att det blir lite mer liv i håret :)

Dock är du redan himla fin som du är, men det är alltid kul med förändring!
Och tips om du har svårt att ha råd med frisörbesök - jag går ofta till frisörelever! De brukar vara duktiga, under uppsikt av sina lärare och rädda för att göra fel så det blir oftast bra!
 
Sv: Snälla styla mig!

Jag håller helt med om glasögonen, du ska ha mer rejäla som ramar in, de där får ditt ansikte att se större ut.

Håret, med förbehåll för att jag är ensam i världen om att tycka att midjelångt och längre är fult så tycker jag att du ska klippa av det. Som det är nu ser det ut som att ditt hår är kvar i småflicksstadiet. Långt hår passar långt ifrån alla, våga testa nåt annat! Nu menar jag inte att du ska klippa pojkfrisyr, men en längre page med lång snedlugg och sidbena kanske kan vara nåt? När jag för många år sen klippte av mig håret fick jag en insikt i hur jag ser ut, först då kunde jag hitta min stil, innan var jag bara en av alla tjejer med långt fint hår att gömma mig bakom.
Det jag skulle akta mig för om jag var du är att kllippa upp för mycket, du ser ut att ha rätt tjockt hår och om det blir för uppklippt blir det bara ett enda stort rufs...

Angående kläder så tycker jag att du ska skippa utsvängda jeans. Leta tröjor och koftor med udda färger och detaljer så behöver du aldrig känna dig tråkig, genom att aldrig köpa enkla tråkiga kläder kan man heller aldrig klä sig tråkigt! Annars är mitt bästa tips att klä sig i vardagsklänningar och strumpbyxor istället för jeans och tröja. På det sättet ser man alltid lite tillpiffad ut även om man bara klätt sig i det bekvämaste tänkbara ;)
 
Sv: Snälla styla mig!

Håret är galet tjockt ja.
Sist jag klippte mig så klippte frisören upp det och stylade det.
Det blev...fluffigt och stort. Hennes standardkommentar om mitt hår är "herregud vad hår du har!"
En sak jag funderar på ang snedlugg är om den kommer hänga ner i ögonen istället? Avskyr att ha håret i ögonen :p
Frisörelev var ju en bra ide, har inte haft en tanke på det.

Klänning säger du, det skulle verkligen bli en förändring :p
Kommer inte ens ihåg när jag hade det sist. Men ja, jag skulle ju ändra stil så:D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det helt ute och omodernt med A-formade toppar/tunikor med trekvartsärm och skärning under brösten? Försöker hitta en sådan, jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 599
Senast: Enya
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 796
Senast: TygerTyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 214
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp