"Snällt" schampo

Jag prövade Bruns efter att ha läst om det på Buke. Men för mitt hår gjorde det varken bu eller bä, jag kör vidare med Jessicurl och John Masters.

Jessicurl :love:

Kör balsam metoden här. Har väl egentligen atopiskt eksem så nån gång då och då använder jag även fungoral. Men håret blir så trist av det.

Så nu kör jag faith in natures schampo och jessicurls too shea balsam. Har även ett schampo från jessicurl utan sulfater och smörjer in hårbotten med barnets kortisonsalva.
 
Jessicurl :love:

Kör balsam metoden här. Har väl egentligen atopiskt exem så nån gång då och då använder jag även fungoral. Men håret blir så trist.

Så nu kör jag faith in natures schampo och jessicurls too shea. Har även ett schampo från jessicurl utan sulfater och smörjer in hårbotten med barnets kortisonsalva.
Jag kör också BM och använder Too Shea, och Hair cleansing cream ibland när jag vill ha shampoo.
 
Använder också den. Märkte nu när jag skulle "snåla" och köpa i vanlig butik att det började klia direkt. Fast jag har inte testat balsamet, bara schampot.

Inpackningen är också grym! Vet att TS är ute efter nåt i den lägre prisklassen, men jag upplever att Olaplex schampo och balsam är toppen. Inget kli alls! Så jag varvar Olaplex och Maria Nila. Har tidigare använt Soak n float från Lush, men den slutade funka efter ett tag.
 
Har också haft mycket klåda och utslag i hårbotten, fick även bakterier i till slut. Började med Maria Nila Heal och har inte haft problem sen dess! Väldigt drygt.
 
Tack för alla svar!

Balsammetoden har jag testat men jag tyckte det var lite mycket jobb och lång inkörsperiod. Är nog lite lat 😉

Äppelcidervinäger kör min man med, men lukten är ju vidrig. Försvinner den? Annars låter det billigt och bra!
Tja man sköljer ju ur den, sitter den i på din man?
Jag har hört att den försvinner och känner inte lukten på mig själv. (men vem gör det. så nosa på mannen så vet du sedan).
 
Tack för alla svar!

Balsammetoden har jag testat men jag tyckte det var lite mycket jobb och lång inkörsperiod. Är nog lite lat 😉

Äppelcidervinäger kör min man med, men lukten är ju vidrig. Försvinner den? Annars låter det billigt och bra!

Lukten försvinner när håret torkat.

Jag kör hardcore no-poo och tvättar håret en gång i veckan med aleppotvål och efterföljande skölj med äppelcidervinäger (0,5 dl till 5 dl vatten).
 
Lukten försvinner när håret torkat.

Jag kör hardcore no-poo och tvättar håret en gång i veckan med aleppotvål och efterföljande skölj med äppelcidervinäger (0,5 dl till 5 dl vatten).
Aleppotvål är en kollegas favorit också, men den fungerade inte så bra på mitt hår. Har den i övrigt dock.
 
Nexxin schampo och sedan ättika, 1-2 kapsyler i lite vatten och fördelar i hårbotten, utan att skölja ur. Man luktar ju ättika i huvudet till håret torkat men sedan försvinner det. Fönar också extra utsatta område i hårbotten efter hårtvätt för att det ska torka fort, har tjockt hår. Fönar i alla fall vintertid.
 
Problemet för mig med huskurer som ättika och Äppelcidervinäger är att jag verkligen inte kan med lukten. Även om den försvinner så är den tillräckligt vidrig för att jag inte fixar det 😂 annars har jag hört på många ställen att det ska vara bra!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
4 906
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Min hund fick ett ganska djupt skärsår i veckan. huden hade fläkt upp sig med hudflikar, men det var inte jättestort, 2 cm i längd...
Svar
12
· Visningar
3 390
Senast: Digbil
·
Hästvård För det första: Fördelar- resp. nackdelar med halm? Vilken sorts halm använder man helst till att strö med? Är det ett dyrt eller...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: gloom_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp