Snarkar era hundar ofta?

Snarkar era hundar ofta?

  • Ja.

    Röster: 20 30,8%
  • Nej.

    Röster: 51 78,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    65

Viva

Trådstartare
Som frågan lyder. Lade till ofta eftersom jag inser att de flesta hundar säkert snarkar någon gång under sitt liv och jag är mer nyfiken på om det sker regelbundet. Båda mina egna hundar har lyckligtvis varit tysta och det har nog de flesta andra hundar jag träffat på också varit när jag tänker efter. Självklart kan de snarka ibland, eller för den del skälla i sömnen men oftast hör jag dem inte alls.

Passar däremot en blandras med mops då och då som snarkar, till och med när jag har öronproppar hör jag hur han låter. Det är såklart inte hans fel, men jag inser att det är viktigt för mig när jag skaffar en ny hund att den inte snarkar. I detta fall spelar säkert rasen in men är det vanligt att även andra raser snarkar? Snarkar era hundar och vilken/vilka ras är de?

Tillägg: Valde så att man kan välja både ja och nej om man ex. har en hund av varje.
 
Senast ändrad:
Schäfern snarkar aldrig. Varken vaken, under hård ansträngning el sovandes.
Skägget (dvärgschnauzer) kan ibland snarka sovandes om han är riktigt trött. Ex om vi gått en heldagsvandring. Pga ansträngning-aldrig! Däremot kan han dra i kopplet ibland och har han då halsband så kan han snarka till. Därför har jag som princip alltid sele.
 
Ridgebacken snarkar jämt, sovandes som vaken -när hon ligger och vilar då förstås.
När hon står/sitter eller rör på sig så gör hon inte det.
Har mycket svårt att sova utan hennes snarkande, det är liksom alldeles för tyst!
Kelpien har jag nog aldrig hört snarka, inte på det sättet iaf.
 
Har två hundar som sällan snarkar - det skulle vara om dom ligger annorlunda med huvudet (typ knölat sig över min arm eller så). Men även då är det väldigt tysta snarkningar.
Har dock en som snarkar mer och oftare, men hon har även lite taskiga lungor så det kan bero på det. Hon snarkade lite innan hon fick det, men det blev mycket mer och värre sen hon blev invaderad av parasitäcklen i lungorna förra vintern.
 
Ena hunden snarkar aldrig, den andra snarkar ibland men då endast på grund av att han sover med huvudet i någon konstig vinkel...
 
Jag kryssade i "nej", men min valp lägger sig ibland med nosen tryckt mot väggar eller med halsen över någon kant på bädden och sedan nosen väldigt snett mot golvet, då kan hon snarka :D

Å andra sidan, med den här nosen i kombination med ett väldigt långt huvud och lång hals så hade det varit vääldigt märkligt om det dök upp andningsproblem!
11703092_622174741264243_1152031836959069486_n.jpg
 
Nej inte snarka men där imot prata en del om det varit en händelserik dag.

Kom på att jämten vi tog bort för 14 år sedan började snarka en del någon månad innan hon avlivades för cancer i noshålan.
 
Skönt när man känner så. Själv kan jag inte somna till ljud som upprepar sig, ex. klockar som tickar, snarkningar eller ljudliga andetag. Har hittills aldrig lyckats vänja mig och är därför extra glad att mina hundar är tysta.
Fixar inte heller sådana ljud. Den som snarkar i mitt sovrum åker ut! Gäller både sambo och hundar :D
(Tur de är tysta)
 
Nej aldrig. Sover den ena riktigt djupt kan man ibland höra ett litet andningsljud om man lyssnar noga.

Däremot kan de drömma högljutt ibland, både då de springer och skrapar i någon möbel och då de skäller i sömnen. Då är jag taskig och väcker dem...
 
Som frågan lyder. Lade till ofta eftersom jag inser att de flesta hundar säkert snarkar någon gång under sitt liv och jag är mer nyfiken på om det sker regelbundet. Båda mina egna hundar har lyckligtvis varit tysta och det har nog de flesta andra hundar jag träffat på också varit när jag tänker efter. Självklart kan de snarka ibland, eller för den del skälla i sömnen men oftast hör jag dem inte alls.

Passar däremot en blandras med mops då och då som snarkar, till och med när jag har öronproppar hör jag hur han låter. Det är såklart inte hans fel, men jag inser att det är viktigt för mig när jag skaffar en ny hund att den inte snarkar. I detta fall spelar säkert rasen in men är det vanligt att även andra raser snarkar? Snarkar era hundar och vilken/vilka ras är de?

Tillägg: Valde så att man kan välja både ja och nej om man ex. har en hund av varje.
Mina hundar sover runt mig flera timmar varje dag, och med mig i sängen på nätterna. Det händer kanske nån gång i månaden att jag hör dem snarka, oftast i samband med rejält hårt arbete så de är helt utmattade.
 
Som frågan lyder. Lade till ofta eftersom jag inser att de flesta hundar säkert snarkar någon gång under sitt liv och jag är mer nyfiken på om det sker regelbundet. Båda mina egna hundar har lyckligtvis varit tysta och det har nog de flesta andra hundar jag träffat på också varit när jag tänker efter. Självklart kan de snarka ibland, eller för den del skälla i sömnen men oftast hör jag dem inte alls.

Passar däremot en blandras med mops då och då som snarkar, till och med när jag har öronproppar hör jag hur han låter. Det är såklart inte hans fel, men jag inser att det är viktigt för mig när jag skaffar en ny hund att den inte snarkar. I detta fall spelar säkert rasen in men är det vanligt att även andra raser snarkar? Snarkar era hundar och vilken/vilka ras är de?

Tillägg: Valde så att man kan välja både ja och nej om man ex. har en hund av varje.

Min gamla hund har börjat snarka lite på äldre dar. Ofta snarkas det något innan han börjar låta och springa i sömnen. Han sover tyngre nu än han gjorde som ung.

De två yngre hundarna snarkar aldrig.
 
Min ena border collie snarkar jämt och har alltid gjort det, han är 9 år nu. Han verkar dock ha något problem nos/svalg för han låter dessutom ofta som att han skulle ha noskvalster. Detta är dock inget som jag har märkt av skulle påverka honom negativt utan han har alltid varit väldigt aktiv och som lite yngre var han väldigt vältränad, nu har träningen dock trappats ner lite. Min andra som är 3 år snarkar aldrig, dock händer det att han sätter igång att yla i sömnen och skrämmer slag på både matte och han själv :D
 
Aldrig, däremot pratar han ofta i sömnen, gnäller, småskäller, morrar och har sig. Han väckte mig kl 5 i morse med sitt voffande... :meh:
 
Måste väl inte vara andningsproblem som orsakar det väl? (frågar helt ärligt) Alla schnauzrar jag har varit med om har snarkat i princip varje natt, och de har väl inga just sådana problem.. Men huga vad de kan snarka iaf! (de små!)
 
Gammelgubben har på gamla dar börjat snarka ofta, det är nästan så man undrar om han andas när han andas tyst. Det är väl de 2-3 senaste åren och han är nu 15½ år. De två yngsta snarkar nästan aldrig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 233
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 192
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 958
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp