snarkningar

Ponylove

Trådstartare
Någon som vet vad man kan göra för att sluta snarka?
Min pv snarkar massor, vilket väcker mig och håller mig vaken VARJE natt!
Börjar bli väldigt tröttsamt att aldrig få sova en hel natt. Dagarna blir lix inte så kul när man är genomtrött...
Jag har öronproppar, men de både trillar ur o ger mig ont i öronen så vore ju smidigare om man kunde göra ngt åt grundorsaken...
 
Sover man liggandes på mage eller på sidan (framstupasidoläge eller likn) tror jag det är svårt att snarka om det ens går.

Skilda sovrum brukar också funka.
 
Sover man liggandes på mage eller på sidan (framstupasidoläge eller likn) tror jag det är svårt att snarka om det ens går.
Jodå, det går. Handlar om hur trångt det blir i luftvägarna, och om nån mjukdel kan börja självsvänga. Dock blir ljudnivån inte densamma med ryggläge och baskagge.

Problemet med den sovställningen är dock att ligga kvar i det läget. Alla kanske inte vill sova fastspända i sin säng.
 
Jodå, det går. Handlar om hur trångt det blir i luftvägarna, och om nån mjukdel kan börja självsvänga. Dock blir ljudnivån inte densamma med ryggläge och baskagge.

Problemet med den sovställningen är dock att ligga kvar i det läget. Alla kanske inte vill sova fastspända i sin säng.

Här sover båda på sidan, det är inte svårare än rygg eller mage.
 
Poängen är väl att man inte direkt kan styra hur man rör sig i sömnen? Jag kan det inte även om jag ibland skulle önska så man slipper vakna av att man lägger sig på någon blåslagen kroppsdel eller så.
 
Har han ont någonstans? Min karl snarkade nått förjävligt tills han fick medicin för sina diskbråck. Nu låter han inte alls mycket. Nåt annat som funkade på honom var melatonin. En halv tablett så sov han som ett litet barn. Köpte dom för mina egna sömnbesvär relaterade till hans enorma snarkningar men dom funkade ju bättre när han tog dom :D
 
Det finns ju sådana där plåster eller vad det är som man kan sätta på näsan, sen såg jag också en snarknässpray som ska hjälpa.
 
Har han ont någonstans? Min karl snarkade nått förjävligt tills han fick medicin för sina diskbråck. Nu låter han inte alls mycket. Nåt annat som funkade på honom var melatonin. En halv tablett så sov han som ett litet barn. Köpte dom för mina egna sömnbesvär relaterade till hans enorma snarkningar men dom funkade ju bättre när han tog dom :D
+ er andra
Han sover i regel på sidan, men lyckas ändå. Dessutom gör snarkningen honom torr i munnen så när han snarkat en stund avbryts det av att han smackar för att återfukta munnen....
Han har haft problem med ryggen men den är bra nu, och är oftast det, så tror inte det beror på smärta. varken där eller någon annanstans.
Men kanske melatonin kan funka.
 
En bra början är att göra sig av med resonanslådan, dvs banta.
Min mamma har snarkat i hela sitt vuxna liv, örjade som tonåring. Hon var anorektiskt smal under tonåren och blev sedan normalviktig, men snarkade lik förbaskat. Jag själv började snarka under tonåren när jag var normalviktig och snarkar även nu som tjock. Det har inte varit någon skillnad på storleken om man säger så.

Dock är det så himla trist att alltid få en kommentar som "Banta så försvinner det".
 
Om han inte är defekt, sjuk eller fet så satsa på skilda sovrum.

Att inte få sova ut sliter enormt oavsett anledning. Klart det är att föredra att sova bredvid partnern men inte om det är på bekostnad av sömn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 990
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: Tofs
·
Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka...
2
Svar
36
· Visningar
3 761
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp