Snart dags!

F

Fnurra

Snart är det dags att ta hem valpen! :love: Tyvvär bor uppfödaren 3 timmar bort , så det blir en lång första resa för henne. Hur ofta brukar man behöva stanna för att kräkas , bajsa etc.? Lite nyfiken bara..
 
:D vad kul!

Vi ska också hämta hem en till liten krabat nu nästa helg. :love:
Vad är det för valp du ska köpa? :)
 
Det tog 1 ½ - 2 timmar för mig att åka hem med min valp. Vi stannade bara en gång och då ville hon inte kissa. :p

Hon kräktes inte, gnällde inte, bara sov hela vägen. :D
 
Vi hade 3 timmars resa vi också, och hon låg ihoprullad i mitt knä och sov hela vägen. Var hon nervös (Vilket hände 2-3 ggr) så gosade jag bara med henne så gick det över. Kisspaus tog vi när vi kom hem, innan dom andra hundarna fick hälsa på henne. :)
 
Det kan nog vara olika. VÅran valp behövde bara åka 2 mil, och det klarade hon bra. En kompis hnd fick åka 40 mil, och det gick lika bra!
 
va spännande :) :bump:

Angående stopp beror det helt på hunden, har man rastat dom och de är trött och så när man åker sover många hela tiden. Sen beror det ju på om de blir åksjuka och sånt också. Ni får väl helt enkelt stanna när den börja bli orolig eller nåt.

lycka till med nya valpen!
 
Tack för alla svar , ska bli jätteroligt att få hem henne :love:
 
Loka åkte 80 mil tåg, hon kissade bara en gång, så de brukar inte vilja det, de förtränger väl det :crazy:

//E
 
Liten rapport: Hon var jätteduktig , kräktes när vi kom hem men sov hela vägen i mitt knä :love: Nu är hon hemma och är hur rar som helst ,trygg och lugn. Tyvvär bits hon..Gissa om det kittlas när hon biter i fotsulorna :rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 284
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 923
Senast: hundtant
·
Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 271
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp