Snart jubileum del 2

Det är dags att fylla på med ytterligare lite gammalt i Bukefalos arkiv.
1998 hände en hel del, Öppet forum fortsatte att fungera i början av året men det var dags för något som blev lite mer strukturerat.

Hästdiskussioner fanns från 8/1-98 till åtminstone 3/7-98.
Aktiviteten ökade också så det finns en hel del skrivet, fortfarande kunde man skriva utan att logga in och folk diskuterade nog sådant som inte skulle diskuteras idag. Samtidigt som säkert en hel del känns igen från dagens diskussioner.

Några av ämnena när jag kollar lite snabbt på en av sidorna; Hopptränare som tafsar, Hjärnbrist, Ont i snoppen.
De är alla viktiga och seriösa ämnen/trådar som inte har något med varandra att göra, även om man kanske kan tro det.

Ni kanske hittar några andra intressanta ämnen?

Här hittar ni samlingssidan med de gamla arkiverade sidorna, mer kommer om några dagar:
https://www.bukefalos.se/arkiv/

Den första delen om Bukefalos arkiv:
https://www.bukefalos.se/threads/det-boerjar-naerma-sig-ytterligare-ett-jubileum.1499792/

Detta var när sidan fortfarande hette
stallet100.gif
 
Jag har ändrat lite i layouten och laddat upp de nästan 3000 filerna igen. Detta för att de skall fungera lite bättre på mobiler. Riktigt bra är det inte, det var inte någon som anpassade sidor för mobiler på den tiden :)

De första diskussionssidorna krävde oftast att man laddade om dem för att se om någon skrivit något nytt, vilket ledde till rätt många dubbelpostningar, vad jag kan se.
Om ni varit inne på Hästdiskussionssidorna innan detta meddelande kan det krävas en omladdning för att se den lite förbättrade layouten.

Jag kanske lägger lite mer tid på detta framöver, samtidigt är det kanske lite roligt att se lite hur sidor såg ut på den tiden.
 
Redan då undrade folk vem @Gunnar är! ;) Hittade även en tråd med klagomål på den nya sidan, det gamla var bätte, allt är sig likt! 😍

Hittade lite användarnamn som jag kände igen även om jag inte var särskilt aktiv just då.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210418-224347_Chrome.jpg
    Screenshot_20210418-224347_Chrome.jpg
    70,9 KB · Visningar: 93
Det är fortfarande jag som är Gunnar...
Dock skall det väl påpekas att jag såg åtminstone ett inlägg med mitt namn på som jag har svårt att tro att jag skrev.
Vad jag vet fanns ingen registrering och vem som helst kunde ange vad som helst som namn.
I mitt tycke är det nog positivt att det inte fungerar på samma sätt nu.
 
Jag har ändrat lite i layouten och laddat upp de nästan 3000 filerna igen. Detta för att de skall fungera lite bättre på mobiler. Riktigt bra är det inte, det var inte någon som anpassade sidor för mobiler på den tiden :)

De första diskussionssidorna krävde oftast att man laddade om dem för att se om någon skrivit något nytt, vilket ledde till rätt många dubbelpostningar, vad jag kan se.
Om ni varit inne på Hästdiskussionssidorna innan detta meddelande kan det krävas en omladdning för att se den lite förbättrade layouten.

Jag kanske lägger lite mer tid på detta framöver, samtidigt är det kanske lite roligt att se lite hur sidor såg ut på den tiden.
Jag har fixat lite till för att det skall se bättre ut och fungera bättre på mobiler, trodde jag hade fixat det redan i natt men uppladdningen avbröts mitt i, men nu bör allt vara ok.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Denna gång har jag grävt upp några enskilda sidor mestadels från 1996. Det handlar om två enkäter. En mest gällande dessa sidor...
Svar
0
· Visningar
776
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Förr var jag ganska duktig på att informera om nästan alla förändringar, förbättringar och nyheter här på sidorna. Du kan nu, om du...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 1999 lade jag in ett antal små, enkla (till sin utformning i alla fall) hästrelaterade spel på sidan som då hette stallet.com. När jag...
Svar
13
· Visningar
1 658
Senast: Myzan87
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp