Bukefalos 28 år!

Snart kommer bebisarna! *bilder*

gadriel

Trådstartare
P g a okunnighet hos de förra ägarna så var hanen kvar hos Molly efter förra kullen och blev därför dräktig igen :crazy: . Detta upptäckte jag förra veckan och pratade med med hon jag fått dem av (hon är uppfödare och hade dem en vecka innan jag köpte dem av henne). Hon visste inte om detta (och var något irreterad på förra ägaren som itne varit uppriktig) men enligt hennes beräkningar ska de komma nu i helgen. :)

Jag trodde de skulle kommit natten som var för Molly är verkligen smällfet men inte då, så förhoppningsvis kommer de väl inatt istället.

Det är SÅ spännande :bump: :bump:

Här är från idag på morgonen när de åt frukost, de två cremefärgade/vita är Mollys ungar från förra kullen, de är 10 veckor nu.

molly3.jpg



Tjocka Molly. Ska blir spännande vad det blri för färger, hanen är svart/vit/brun (vet ej vad för brun). Det känns som det iaf är två bebisar:

molly4.jpg


Molly med förra kullen:

mgall13.jpg
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Tack!
Man är ju lite nervös. Hade ett marsvin för länge sedan där ungarna dog i magen och kom ut döda och honan dog dagen efter. Hon hade ändå fått två friska kullar innan så det sitter i lite fortfarande. Men bebisarna rör på sig inne i magen så allt verkar vara i sin ordning.:)

Det enda är att Molly f¨tt ltie tunn päls på några ställen antagligan för att hon fick nästa kull så nära inpå och inte hunnit återhämta sig ordentligt.
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Å marsvin är bara det söttaste som finns :love:
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Åhhhh va söta de är :love: :) De ser ut att bo underbart :) mysigt. Lycka till med bebisarna :)

//Smulis
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Jag blir så glad varje gång jag ser dina marsvin och deras lyxsvit!!!
Tänk på att hanen kan ha betäckt ungarna om de gick ihop. För länge sedan gjorde jag det misstaget och ungarna blev betäckta vid 3 veckors ålder. Inte roligt, inte bra.
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

buren såg intressant ut.. har du mer bilder på den gigantiska lekhageburen? och hur ser botten ut? *intresserad*

:love: skiiiiitsöta marsvinisar :love:
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

moonlightgarden skrev:
Å marsvin är bara det söttaste som finns :love:

Ja visst är det! Det är bara min sambo som inte kan förstå det :angel:
Fast den här gången var det itne mitt fel att det blir flera :p
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Smulis skrev:
Åhhhh va söta de är :love: :) De ser ut att bo underbart :) mysigt. Lycka till med bebisarna :)

//Smulis

Jo de trivs bra i sin hage. De får gå ut utanför också men det är bara kaninen, en av bebisarna och den vita honan som tar sina turer, de andra är nöjda med hagen :)
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Stoppard skrev:
Jag blir så glad varje gång jag ser dina marsvin och deras lyxsvit!!!
Tänk på att hanen kan ha betäckt ungarna om de gick ihop. För länge sedan gjorde jag det misstaget och ungarna blev betäckta vid 3 veckors ålder. Inte roligt, inte bra.

Oj, 3 veckor det var tidigt. Tänkte att om det blir någon hane så sätter jag över den/dem hos mina två grabbar (pappan är hos förra ägaren) när dom är fyra veckor, det borde väl räcka? 3 veckor känns tidigt att flytta dom från mamman.
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

BeastieBabe skrev:
buren såg intressant ut.. har du mer bilder på den gigantiska lekhageburen? och hur ser botten ut? *intresserad*

:love: skiiiiitsöta marsvinisar :love:

Marsvinen bor i en liten ladugård det är däför jag kan ha så stor plats till dom. Där marsvinen bor stod förr 6 kossor.
Det är betonggolv men med ett tjockt lager sågspån på.

Det finns fler bilder på min djurhemsida: www.fiart.se/fia , det komemr fler bilder sen på leksakerna men jag har inte hunnit lägga in det än men där finsn iaf ett par bilder du kan kolla på :)
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Det finns väl inte så mkt brun att välja på i marsvinsvärlden....
Släng upp en bild på han vettja
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Nej det gör ju itne det men det är ju förra ägaren som har pappan :crazy: . Hon som var mellanhand hade dem en vecka innan de kom till mig för 2-3 veckor sedan och förra ägaren hade bara sagt till henne att han var svart/vit/brun.

Han har sedan lysts med sin frånvaro när hon försökt ringa honom så han var nog väl medveten om att han gjort ett misstag att ha hanen med henne så länge. Hon sa till honom att de kan bli dräktiga på en gång och då hade han sagt att hon itne varit med hanen men han hade låtit lite skum så han ljög väl så det stod härliga till.
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Det är ingen fara om de inte har en vuxen hane gående hos sig, då hanarna blir senare könsmogna än honorna. Jag har varit mycket observant på brunsttecken efter att detta hända.
 
Sv: Snart kommer bebisarna! *bilder*

Fast jag har hört att hanarna kan bli könsmogna redan vid 4-5 veckors ålder. :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Inatt fick jag känslan av att det börjar bli dags. Även i morse tyckte jag att hon verkade underlig. Funderade då.. Med tanke på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 879
Senast: Sol
·
Övr. Katt Denna gången för Molly. Den första katten min familj skaffade. I 12 år har hon bott hemma hos min mamma, jag var 14 när hon kom till...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp