Snart kommer deklarationen.

Lilla

Trådstartare
Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala.
Jag brukar få tillbaka några tusenlappar och enligt egna beräkningarna blir det så även i år. Ändå är det lite spännande.

Brukar ni få tillbaka?
Och vad gör ni i så fall med dom pengarna?

Mina åker oftast in på sparkontot om jag inte har något särskilt planerat.
 
Om jag får tillbaka så går det in på sparkontot, och om jag får betala så får det ske från sparkontot förhoppningsvis.
 
Jag brukar få betala nån/några tusenlappar.
Det jag jobbat är tillfälligt eller arvode för möten. De drar 30 procent och det räcker inte.
Få se om det blir mer jämnt den här gången eftersom jag inte "jobbat" speciellt mycket. Går att räkna på handens fingrar tror jag.
 
Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala.
Jag brukar få tillbaka några tusenlappar och enligt egna beräkningarna blir det så även i år. Ändå är det lite spännande.

Brukar ni få tillbaka?
Och vad gör ni i så fall med dom pengarna?

Mina åker oftast in på sparkontot om jag inte har något särskilt planerat.

Jag brukar få tillbaka.
Brukar lägga undan till nån form av sparande, nu kommer jag betala bort lite skulder jag dragit på mig.
 
Brukar få tillbaka, pengarna kommer nog lägligt pytsas in tågmodell jag beställt och väntat över 1år på. (Lång väntetid hos modelltågsbyggaren som gör på beställning).
 
Jag brukar få betala nån/några tusenlappar.
Det jag jobbat är tillfälligt eller arvode för möten. De drar 30 procent och det räcker inte.
Få se om det blir mer jämnt den här gången eftersom jag inte "jobbat" speciellt mycket. Går att räkna på handens fingrar tror jag.
Samma för mig, så jag har pengar avsatta på ett sparkonto för att lösa det.
 
Det åker alltid in på sparkontot. I år får jag tillbaka en rejäl slant pga de ökade räntorna, så mycket är ränteavdrag. (Jag har räknat på det i förväg på Skatteverkets hemsida)
Men jag ser det som automatisk sparande :)
 
Brukar få tillbaka, Men har inte tjänat ett öre hela 2023 pga studier så jag tänker mig att det borde innebära att jag varken borde behöva betala eller få tillbaka.
 
Jag brukar få tillbaka lite men de senaste åren har min sambo fått en hel del i restskatt så får vår gemensamma ekonomi har det blivit att betala in.
 
Är bara andra året med nuvarande arbetsgivare så vet inte hur det kommer bli. Förra året fick jag iaf tillbaka så hoppas det blir så i år med.
Tidigare så fick jag ofta restskatt och förra arbetsgivaren drog 200kr extra i skatt varje månad för att det inte skulle bli så mycket.

Får jag tillbaka så går det in på sparande, måste jag betala så finns det medel för med.
 
Jag kommer få tillbaka. Har lån på en bostad, samt veckopendlar och har dubbla bostäder. Förra året gick pengarna raka vägen in på mitt kul-konto så det blev mycket växter och finansierade lite shopping på semestern. Blir nog samma i år. 😊
 
Det åker alltid in på sparkontot. I år får jag tillbaka en rejäl slant pga de ökade räntorna, så mycket är ränteavdrag. (Jag har räknat på det i förväg på Skatteverkets hemsida)
Men jag ser det som automatisk sparande :)

Hur har du räknat ut ränteavdraget? Jag trooor jag bör få tillbaka lite just pga av det.

Trodde att deklarationen inte kommer förrän den 19?

Edit: lite googling och jag var som vanligt ute och seglade
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
443
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 326
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp