Snart! Snart!

tanten

Trådstartare
Det är bara tre dagar kvar innan det vänder och blir ljusare. Årets längsta natt är i år 22 dec om min almanacka visar rätt.

Sällan har jag längtat mer. Blött och slaskigt eller snorkallt - det växlar. För mycket.

Det krångliga med mörkret är att jag inte riktigt ser var isen är och riskerar att dratta kull på min egen gårdsplan. Länsvägen utanför är bara is så jag vågar inte ens promenera med hunden. Behöver ju gå några hundra meter längs den för att komma till skogen.

Säg att det finns fler som desperat längtar efter att det blir ljusare!!
 
Jag. Mörkt överallt. Det gäller att försöka överleva varje år. Och som vanligt är det isigt överallt så broddar är en bra livförsäkring. Men jag har investerat i rejäla pannlampor så hunden kommer ut.
 
Det är bara tre dagar kvar innan det vänder och blir ljusare. Årets längsta natt är i år 22 dec om min almanacka visar rätt.

Sällan har jag längtat mer. Blött och slaskigt eller snorkallt - det växlar. För mycket.

Det krångliga med mörkret är att jag inte riktigt ser var isen är och riskerar att dratta kull på min egen gårdsplan. Länsvägen utanför är bara is så jag vågar inte ens promenera med hunden. Behöver ju gå några hundra meter längs den för att komma till skogen.

Säg att det finns fler som desperat längtar efter att det blir ljusare!!
Pannlampa o tantdubb :idea:
 
Det är bara tre dagar kvar innan det vänder och blir ljusare. Årets längsta natt är i år 22 dec om min almanacka visar rätt.

Sällan har jag längtat mer. Blött och slaskigt eller snorkallt - det växlar. För mycket.

Det krångliga med mörkret är att jag inte riktigt ser var isen är och riskerar att dratta kull på min egen gårdsplan. Länsvägen utanför är bara is så jag vågar inte ens promenera med hunden. Behöver ju gå några hundra meter längs den för att komma till skogen.

Säg att det finns fler som desperat längtar efter att det blir ljusare!!
Vintersolståndet är det jag firar istället för jul!
Älskar när man ganska snart efter det kan märka att dagarna blir längre :)
 
Nu runt jul känns det ok, iaf för mig men bävar inför februari...årets hemskaste månad 🥴

Kör med pannlampa och reflexer, vi har haft snö lr så har det varit milt å regnat massor så har kommit undan dom värsta isbanorna än så länge iaf. Jag köper mina broddar från apotek lr sportaffär, har ett litet lager i hallen 😅🙈
 
Jaaa!!! Längtar SÅ tills ljuset kommer tillbaka. Har till och med en app - "Solen" - som talar om när solen går upp och ner där man är samt om dagarna blir längre eller kortare och med hur mycket om en vecka och om en månad. Idag säger appen att det är en (!) minuts längre dagsljus om en vecka och 53 minuter om en månad! :)
 

Liknande trådar

Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
1 865
Senast: Tummetott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp