Snart två månader som inneboende

hos katt. Det går bra, även om Minnie blivit väl bortskämd och petig med maten. Hemvården som kommer morgon och kväll för strumpor och sängfix... har fullt sjå, eftersom Minnie lägger sig i sängbäddningen. Men hon är den stora snackisen på hemvårdskontoret och alla försöker lägga schemat så jag är sist på kvällen, så de får en stunds extra kattgos.

Nu ska jag bara försöka få ordning på uteplatsen också. Idag försökte jag gå ut en stund med henne i koppel på uteplatsen och nej, enligt svensk djurskyddslag får man inte binda katter ens om man sitter med dem, så självklart höll jag i kopplet. På de 15-20 sekunder vi var ute, lyckades hon trassla in sig i stolsben, rullator och nästan staketstolpe. :D Så jag får nog ta hjälp av en veteranare för x hundra kronor i timmen att fixa en rastgård så vi kan vara ute utan koppel.

Pappa på sjukan för vilken gång i ordningen sen jul, vet jag inte han har problem med andningen och har även strubblat omkull ett par gånger. Härom dagen tröttnade de visst på att inte syret hjälpte så de skickade honom på röntgen. Då visade det sig att ena lungan hade kollapsat så de satte in dränage och när jag ringde honom dagen därpå var det en helt annan pappa att prata med, Piggare och gladare.

En annan nära släkting har UVI, det är väl inget tänker många. Men hon har sönderbrända tarmar och urinblåsa efter cancerbehandling för många år sedan, så det är inte bara. Hon har normaltemp 35,8 just nu är hon uppe i 39,1...

Så familjen skrutt och compani bättrar sig aldrig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp