Snart vågar jag le igen!

Jen80

Trådstartare
Ja vem vill inte le? Det har jag inte gärna gjort på några år :crazy:
Kombinationen med mediciner, hästspark i ansiktet för snart 5 år sen och 15 år med ätstörningar har inte gjort saker och ting bättre med min mun. För nåt år sen började jag med en ny medicin och då började det gå utför rejält, men för några veckor sen tog jag mod till mig och ringde tandläkaren...

Jag är SÅÅÅÅ nöjd, tandläkaren är helt underbar! Detta trots att jag sa till henne att jag hellre går till gyn än till henne (ibland tänker jag mig inte för innan jag säger något :o :p ).

Det är en lång resa kvar, då det även ska bli några implantat och en rotfyllning. Men det är på gång...och går allt som det ska sa tandläkaren att jag nog kan le ett stort leende på julafton utan att skämmas :love:.

Idag lagades två tänder och på Onsdag är det dags igen! Om dom inte får återbud innan dess för då står jag överst på listan :D.

Onödig tråd, men jag är så fantastiskt glad!
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Vad härligt att du ska få våga le igen! Tänder är på sätt och vis livskvalité på olika vis :)

Du behöver inte alls skämmas över din kommentar om gyn, det var nog varken första eller sista gången hon fick höra det. Tror jag får höra det minst en gång i månaden :D
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Åh, va härligt! Jag hade också tandläkarskräck när jag var ung och känner väl igen känslan när jag hittade en tandläkare som förstod och tog tid. Nu älskar jag att gå till tandis - men inte räkningarna....:angel:
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Åh, va härligt! Jag hade också tandläkarskräck när jag var ung och känner väl igen känslan när jag hittade en tandläkare som förstod och tog tid. Nu älskar jag att gå till tandis - men inte räkningarna....:angel:
Jag har tack och lov inte tandläkarskräck längre, när jag blev sparkad i ansiktet var jag hos tandläkaren 18 gånger på ett år :crazy: (trots det fick de inte rätt på det, snarare tvärtom, nuvarande tandläkaren är något förbannad). Men jag tycker fortfarande det är ruskigt obehagligt...men med en bra tandläkare så går det lättare :bow:.

Räkningarna behöver jag tack och lov inte bry mig om längre :o (men oj oj vad jag har betalat mycket innan :( ). Jag tackar Region Skåne istället :angel:.
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Just insett att kunna le är så viktigt för självkänslan!

Min mamma har i hela sitt vuxna liv haft dåliga tänder, fula, missfärgade, trasiga.
I somras tog hon beslutet att byta ut alla sina tänder! (lite blandat med fastsatta, kronor och skenor).
Men hon är som en annan person nu! Mer öppen (bland folk), ler stort och man ser hur stolt hon är! Innan log hon med stängd mun eller böjde lite på huvudet för att dölja leendet.

Dagen efter hon blivit klar med tänderna går hon in på kicks för att köpa en dagcreme. Hon står och tittar på en sort när en anställd kommer fram och frågar om hon vill ha hjälp.
Ja jag tänkte på den här cremen...
Tjejen säger fort: nej men den ska du inte ha, den är för de som är 50+!

Mamma är 55 :D

Lite OT men förstår varför du är så glad, grattis! :banana:
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Vad härligt att du ska få våga le igen! Tänder är på sätt och vis livskvalité på olika vis :)

Du behöver inte alls skämmas över din kommentar om gyn, det var nog varken första eller sista gången hon fick höra det. Tror jag får höra det minst en gång i månaden :D
Haha, vad skönt att jag inte gjort bort mig alltför mycket :D.

Ja tänder är verkligen livskvalité för mig! Olika tandläkare har försökt få rätt på tänderna innan, men det har bara blivit smålagningar som inte hållt och jag ser ut därefter... Och sparken jag fick i ansiktet gjorde ju inte saken lättare direkt! Men nu blir det ordentligt fixat och jag tror knappt det är sant. Jag har gått och tittat på tänderna flera gånger i spegeln idag :o. Det känns urlöjligt, men...äh...jag är ju glad!
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Haha, vad skönt att jag inte gjort bort mig alltför mycket :D.

Ja tänder är verkligen livskvalité för mig! Olika tandläkare har försökt få rätt på tänderna innan, men det har bara blivit smålagningar som inte hållt och jag ser ut därefter... Och sparken jag fick i ansiktet gjorde ju inte saken lättare direkt! Men nu blir det ordentligt fixat och jag tror knappt det är sant. Jag har gått och tittat på tänderna flera gånger i spegeln idag :o. Det känns urlöjligt, men...äh...jag är ju glad!

Du har inte gjort bort dig alls, det är en vanlig jämförelse som kvinnor gör ;)

Vad härligt att känna som du gör! Fast jag inte alls känner dig blir jag glad bara av att läsa dina glada och positiva inlägg! :laugh:
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Vad härligt!! Minns sparken, fy vad du såg ut :(

Tack! :laugh:
Usch ja, den där sparken blev jag inte alltför snygg av. Jag har kvar alla bilder för att komma ihåg hur farliga bakben är ;). Faktum är att jag fortfarande tycker det är riktigt obehagligt och lyfta bakben på andras hästar, det är knappt jag vill göra det på min egna :crazy:. Gå bakom hästar är inte heller min grej...... Snacka om att en liten (nåja *host*) spark har satt spår! :( Detta trots att jag redan dagen efter började träna på att hantera hästen som sparkade mig. Jaja, det finns andra som kan lyfta bakben istället för mig :).
 
Sv: Snart vågar jag le igen!

Allra käraste vännen, vi har inte hörts på länge men jag är så väldigt glad för din skull. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 669
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Skapade mig ett anonymt namn här på buke för att kunna skriva öppet utan att någon känner igen mig. Mitt problem är att jag tycks...
2
Svar
36
· Visningar
2 681
Senast: Squie
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 470
Senast: AlmostEasy
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 836
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp