Bukefalos 28 år!

Sv: Snart

Det blev inte idag men imorrn sörru! Då smäller de! :D Han e från blocket så det finns en bild därifrån. Har dessutom ingen kamera :crazy: men ska köpa en när jag får pengar! Då jäklar ska ni få se på bilder! Hälsade på Rocky (som ödlan heter) idag och han va så j*kla cool! :banana: Hur mysig som helst! Min pojkvän tog upp han i famnen och klappade han på huvet, Rocky bara njöt! :)

Här är iaf bilden (dock inte nån bra bild på ödlan):

http://195.149.144.113/images/59/59-59982251259.jpg

Terrariet är MKT större än det ser ut! Tänk att ödlan är 130 cm... :D
 
Sv: Snart

Mhmm du! It was huge! :eek: Vet inte hur det ska få plats men min pojkvän verkligen bara SKA HA den där ödlan och här är det ord och inga visor! Därmed basta! :p :rofl: Nejmen, han hade ju leguaner när han var yngre så nu har han väl trillat tillbaks ;) Förhoppningsvis ska jag köpa en digitalkamera imorrn så då kan jag ta bilder! :bump:
 
Sv: Snart

haha, okej.. jo, kan förstå att det var stort..:p
aha, va trevligt..
om du köper någon så måste du ju lägga upp bilder på rocky :)
 
Sv: Snart

Vad kul :bump:
Gillar leguaner :love: Har dock varken tid eller plats för en :(
 
Sv: Snart

Jo, men han går lös i lägenheten! :) Det är inget glas på terrariet så han kan gå in och ut i det som han vill! ;) Men man får glaset med så vi ska nog ha öppet på dagarna som han är van vid och ha stängt på kvällarna så att man får sova i fred iaf! :D
 
Sv: Snart

Puh! Nu håller vi på att försöka lyfta in terrariet i lägenheten vilket INTE går så bra! :p Menmen... vi smarta människor här har ALLTID minst EN lösning :p :D SÅ! Nu måste jag gå och hjälpa till igen!
 
Sv: Snart

Puss puss på dig Rocky från Bladluz! :p

Min pojkvän vill egntligen inte att han ska heta Rocky som hos förra ägaren, tan han ska väl byta namn så fort han kommer på nå bra! Han tyckte nämligen Rocky var för vanligt/mesigt :crazy:

Nån med förslag? Bladluz?
 
Sv: Snart

Welcome to the ödleklubb... :D

Namn.. jadu.. jag tycker att ni ska vänta o se. kalla honom för ödlan tills det kommer ett automatiskt.

Brorsans ödla har inget namn.. det var "paddan"(han är ju en padda) och sen tyckte mamma att Padington skulle passa bra. :D
Men det var ingen som kom kallade honom det, och det första som kom för mig att säga var "Nish". Så nu säger vi det allihopa. Men om nån frågar så vet vi inte vad han heter. Nish är bara ett smeknamn. :p
 
Sv: Snart

Lilja_89 skrev:
Jo, men han går lös i lägenheten! :) Det är inget glas på terrariet så han kan gå in och ut i det som han vill! ;) Men man får glaset med så vi ska nog ha öppet på dagarna som han är van vid och ha stängt på kvällarna så att man får sova i fred iaf! :D
Det är inte bra att ha leguaner utanför terrariet annat än i undantagsfall.

Leguaner kräver en luftfuktighet på 90% eller mer och varje andetag i vanlig rummsluft försämmrar dess hälsa
Råder er att läsa på mer om leguaner så att ni kan ta hand om er nya vän på bästa sätt.

En leguan ska ha sin egna, bra inredda, värld i ett terrarie på minst 200x200x200 (m).
 
Senast ändrad:
Sv: Snart

Nu sover han! Sååå sööt! Vet inte hur man ska lägga in bilder på han? :confused:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Dottern (17 år) önskar sig en ödla. Hon kommer inom några år flytta till studentlägenhet, men innan dess ska den bo hemma. I hemmet...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: skiesabove
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 144
Senast: Amha
·
Samhälle Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid...
Svar
13
· Visningar
1 044
Senast: Badger
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp