sneda fingrar

tanten

Trådstartare
Mina ringfingrar är krokiga. Den sista leden är vinklad så att fingertoppen böjer mot pekfingret. Eftersom bägge ringfingrarna ser likadana ut och min far hade exakt samma utseende på sina så är det ingen skada. Jag har nog ärvt deformationen. Det ar kommit alltmer med ålder.

Tror att jag nån gång förlänge sedan läst att deformationen har ett namn. Nån bukefalist som vet?
 
Mina ringfingrar är krokiga. Den sista leden är vinklad så att fingertoppen böjer mot pekfingret. Eftersom bägge ringfingrarna ser likadana ut och min far hade exakt samma utseende på sina så är det ingen skada. Jag har nog ärvt deformationen. Det ar kommit alltmer med ålder.

Tror att jag nån gång förlänge sedan läst att deformationen har ett namn. Nån bukefalist som vet?
Intressant, mina långfingrar ser ut så och böjer sig mot ringfinger. Mest på vänsterhanden, men jag har sett ut så så länge jag mins. :)
 
Intressant, mina långfingrar ser ut så och böjer sig mot ringfinger. Mest på vänsterhanden, men jag har sett ut så så länge jag mins. :)
Samma här! Också mest på vänsterhanden (har inte tänkt på det förut men när jag kollar nu så ser den ut att vara lite mera böjd) :D Men då det inte blir värre med åldern så är det nog inte samma sak tror jag.
 
Samma här! Också mest på vänsterhanden (har inte tänkt på det förut men när jag kollar nu så ser den ut att vara lite mera böjd) :D Men då det inte blir värre med åldern så är det nog inte samma sak tror jag.
Än så länge kanske jag bör tillägga, jag är ju inte så gammal :cautious::rofl:
 
Jag har också så, både ringfinger och lillfinger är böjda i riktning mot de andra fingrarna. Jag har alltid varit så och tänkt att det är för att det ska passa när man greppar. Men jag har inte tänkt så mycket mer på det och det stör mig inte :)
 
Bada mina lillfingrar har klinodaktyli och har alltid haft. Pa mina fingrar ar dock bada lederna lite bojda sa hela fingrarna har en rundare boj.
 
Mina fingrar är också krokiga, lillfingrarna hakar även lätt upp sig. Jag har alltid trott att det berodde på att jag började spela piano som typ 3-4 åring och tränade dagligen hyfsat hårt drillat (min pappa var fast besluten att jag skulle bli konsertpianist :p ) Jag har alltid haft små händer vilket inte är bästa egenskapen för en pianist
 
Jag har också så att ringfingret och lillfingret lutar mot långfingret. Mer på höger hand än vänster. Ser nu att lillfingret på höger inte får vara med i gemenskapen heller. Så är det inte på vänster 🤔
34107
 
Förlåt för ot men vaaaad är det för ring?? :love::love::love:

Jag har också sneda fingrar! Särskilt långfingrarna, mest på högerhanden. Hade hemska komplex för det som yngre tonåring.

Det är min kompis som gjort den! :love: Har flera i olika former och färger. Har dom på mig varje dag, lööööv them!

Hon har ett eget märke, om du vill kan jag PM:a hennes hemsida?
 

Liknande trådar

Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp