Snodde munkar..

Singoalla

Trådstartare
Bruce har lyckats ta sig in i min kompis väska vid obevakat ögonblick och tryckt i sig två sockermunkar. 5 kg vovve, två normalstora munkar. Min veterinär har stängt telefontid för rådgivning. Bruce ser pigg, smått svullen över magen och lite ängslig ut. Ska jag göra nåt eller bara invänta kräk eller dålig mage?
 
Det blir en spännande natt med ränneskita nu då ;)

Nädå,det är en pinne dom har stålmage,Gissa tryckte i sig 4 chokladbollar när jag vände ryggen i 10-15sek,rund som en dräktig gris men inga övriga meen.

@Migo jag trodde verkligen det, men han har sovit som en stock. Bajsade inte ens på sista rundan :meh: Nöjd tjockis här hemma. När han var unghund kom han över lite lösviktsgodis och då var det både rännskita och kräk i ett dygn. Men vuxna Bruce verkar klara sig bättre.

@dobbis Bruce är ändå lite känslig för att få magkatarr då och då. Då vill han inte äta alls, förutom gräs och kan kräkas galla. Men det verkar inte vara kopplat till att han får i sig dåliga saker, snarare att han inte ätit på för länge så nu för tiden får han alltid lite mat innan vi somnar för att inte bli helt tom i magen över natten.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 564
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Jag passade min väns två hundar över helgen, något jag brukar göra när hon behöver vara borta av en eller annan anledning. Vi trivs...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 180
Senast: fryckan
·
H
Hästvård Here er go again. Ska försöka fatta mej kort Har en nordsvensk på 20 år, lite lite rund om magen och otroligt pigg för sin ålder !! I...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: Hallon
·
Hästvård Hur fort kan en häst få magsår egentligen? Fbl har ju stått på 10 dagar butta. Sen kraschade magen. Magen var helt bra fram tills...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 813
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp