Snö... igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enda fördelen är att det blir ljust, nackdelen är att isfläckarna och de eventuella fyra sandkornen som är utlagda för hand (tror jag) inte syns. Dum som jag var gick jag ut med rullatorn till bussen... mot Hovsta fungerar det hjälpligt. Men hemvägen är värre. när jag går av hemma 275 m från porten finns det bara sandkorn 12 meter där bussen stannar... resten av den trottoaren fram till bilvägen 50 meter är total blåis... varken plogas eller sandas vintertid. Så ikväll tänker jag ta det säkra före det osäkra och ta taxi hem från Hovsta. Jag hoppas verkligen att Länstrafiken inte ger mig avslag på färdtjänsten igen. Jag vill göra mer av mitt liv än sitta hemma o spela på läppen.

Tvättat lite och glömde naturligtvis för första gången i världshistorien en pappersnäsduk i en byxficka. Vilket liv det blev...

I veckan hittade jag en smartfån på Tradera och jag var i krokarna när auktionstiden gick ut och fick den till ett bra pris. Jag hämtade den igår och lyckades få igång den. - Nöjd. :)

Flera saker som står på inköpslista är vinterskor, då de jag har är pappas. :D Och så har jag fått för mig att jag ska ha en crock pot/slow cooker. Verkar vara perfekt för en latmask som är hungrig som en varg NU, när jag kommer hem från jobbet. :) och även för storkok till matlådor.

Måndag hemstäd, tisdag bassängträning, onsdag studiebesök på Eksam och om jag hinner gruppmöte med fritidsnämnden samt torsdag, fredag jobb.
 
Senast ändrad:

Jag kan rekommendera att sätta broddar på skorna. Nyligen köpte jag ett par nya från GG och de sitter bättre än mina gamla och jag kan gå obehindrat och i rask takt på isgata.
 
Problemet är att de bör vara lätta att ta på o av, då det är stengolv i foajén hemma där risk finns för att man far omkull när man är smidig som ett kassaskåp och tarkett inne hos mig... Jag är nämligen inte så smidig, utan behöver sitta när jag ska ta på o av grejerna... rullatorn är lite för hög för att nå ner till fötterna när man är långskånk.
 
Problemet är att de bör vara lätta att ta på o av, då det är stengolv i foajén hemma där risk finns för att man far omkull när man är smidig som ett kassaskåp och tarkett inne hos mig... Jag är nämligen inte så smidig, utan behöver sitta när jag ska ta på o av grejerna... rullatorn är lite för hög för att nå ner till fötterna när man är långskånk.
Personligen tycker jag stengolv är lättare att hantera med broddar än det är att hantera isgata utan broddar. (Jag går ibland in i mataffären utan att ta av mig broddarna.)

Inomhus har jag en rejäl dörrmatta innanför dörren. Den tål broddarna. Det gör däremot inte mitt golv så skorna tar jag av på mattan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp