Snön är på väg...

L

Lill_Cherry

...och det är snart dags att sko om för vintern. Ponnyn har en förmåga att inte se var hon sätter fötterna och jag börjar oroa mig för klibbsnön och styltor under hovarna.

Finns det någon "skosort" som kan avhjälpa detta problem?

/Lina
 
Det finns snösulor som man sätter mellan hoven o skon när man skor. Suveräna mot klabbsnö o styltor. :)
Finns på Granngården tex.
 
Går dessa sulor att köpa på en vanlig hästaffär? Eller måste man speciallbeställa på något sätt?

/Lina
 
Barfota är ju livsfarligt om det är blankis, vilket det rätt ofta är här iaf. :crazy: Och att det är bättre än obroddade skor, men inget som fungerar om man ska kunna motionera hästen...
 
jag använder snösulor eller olja under hovarna för att slippa alla dessa styltor!! Köp ett par skor som kallas "gildskor". Dom har broddar på som inte går att ta bort å är suveräna! Det är ioch för sig om du inte har en pålle som sparkas i hagen! Men annars tycker jag att dom är kanoners!! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
480
Senast: Sassy
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 992
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp