Snöstorm ute

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför avskyr du våren?

Jag älskar vintern, när det är kallt och snö dvs. Inte om det är regn och slask. Men nu får det gärna bli vår tycker jag :).
Har rätt många skäl, haha. Jag är jätteljuskänslig sedan jag fick MS och det här starka och ganska kalla ljuset som är på våren (särskilt i början) är rena döden för ögonen. Sedan ser allt så kargt ut (det gör det ju på vintern också, men det blir inte lika påtagligt när det är mörkare). Min depression blir alltid mycket värre under våren, oklart om det bara är årstidsbundet, eller om det bara är att jag tycker att allt blir mer alldagligt och tråkigt. Sommartiden ska vi inte ens tala om... uh. Och våren förebådar sommaren, som förvisso inte gör mig lika deppig, men jag är så djävulskt värmekänslig av MSen så jag kan knappt gå ut mitt på dagen utan att känna skovrester, få yrsel och det tar ofta flera timmar innan jag återhämtar mig.

Ursäkta min rant @vallhund :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Hemma igen efter färd genom snöstorm och pissregn. Kisse inspekterar domänerna från fönstret på övervåningen pga regnet.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 331
Senast: Krålus
·
  • Artikel
Dagbok Ok TW om ni är allergiska mot ovetenskapliga metoder eller spiritualitet i största allmänhet. Jag är själv väldigt öppen men tar inte...
Svar
2
· Visningar
378
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Hemvården A kom inhuttrande halv tio och sa att det inte är varmt och skönt ute. Så jag är glad att jag köpte lite frukt och grönt, samt...
Svar
2
· Visningar
369
Senast: Krålus
·
  • Artikel
Dagbok Jag gick en promenad idag, precis som jag gjort några dagar i rad nu. Solen sken fast väderprognosen sagt att det skulle vara mulet...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp