Snösulor, skor på vintern

Moa093

Trådstartare
Hej! Vi har en häst som går skodd nu på alla fyra, vi har haft henne barfota en gång och då ömmade hon på väg/hårt underlag. Problemet nu är att det samlad jättemycket snö under skorna så hon knappt kan gå.

Ska vi be hovis komma hit och ta av skorna? För man kan väl inte sätta in snösulor i efterhand? Hon är skodd för ca två veckor sedan. Vi har 2 par Marquis boots med broddar till som vi tänkt använda i vinter för lättare ridning.
 
Hej! Vi har en häst som går skodd nu på alla fyra, vi har haft henne barfota en gång och då ömmade hon på väg/hårt underlag. Problemet nu är att det samlad jättemycket snö under skorna så hon knappt kan gå.

Ska vi be hovis komma hit och ta av skorna? För man kan väl inte sätta in snösulor i efterhand? Hon är skodd för ca två veckor sedan. Vi har 2 par Marquis boots med broddar till som vi tänkt använda i vinter för lättare ridning.
Finns andra alternativ så som gripp
https://www.google.com/search?q=snö...tqBkAQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=412&bih=776&dpr=2.63

Eller huf flex
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 035
Senast: Fazeem
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
639
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: Miingla
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp