Snokat, vad gör man med informationen?

Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Så det är moraliskt okej att ljuga men inte att snoka reda på sanningen?

Nej, var får du det ifrån. Men det var snokande vi pratade om. Det blir inte ok att snoka därför att man tror att någon ljuger, eftersom snoka inte är ok.

Om vi nu skall titta på världen så är det faktiskt olagligt att tex ljuga för polisen.[/QUOTE]

Nja, det beror ju på, men det kan vara det under vissa omständigheter. Hursomhelst vill vi väl inte att våra privata relationer ska vara som myndighetsutövning?
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Vad jag menar är att jag vill inte handla i det raseri, panik, frustration och kaos jag kände när jag såg infon. Utan kunna sansa mig lite för att inte råka häva ur mig något jag sen skulle ångra och inte kunna ta tillbaka.

Det är konstigt för mig. Du känner ju så här och det har med honom att göra. Varför ska det då döljas för honom? Om du råkar säga saker i affekt som du ångrar sedan, får du väl tala om för honom att du har ångrat dig då.

Det betyder ju i praktiken att du döljer saker för honom som det är mycket troligt att han tycker har betydelse för honom, även om det är saker som han inte skulle kunna snoka reda på (om han inte kollar här och fattar vem du är, eller om du har mailat/messat med vänner om problemet och han kollar i det).
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag hoppas ingen behöver vittna under Ed mot sin partner.

Att inte berätta varenda detalj av sitt liv är inte att ljuga.

Påstår du verkligen att du inte har någon enda upplevelse, känsla,förtroende från andra eller information som du inte skulle tala om?

Jag är tacksam över att alla mina partners i vuxen ålder har vett nog att inte känna sig hotade av att jag inte delger dem exakt allt.
Ett sådant behov är sjukt i mina ögon. Så går det inte att leva?
Hur skulle jag ens kunna ha en vän om allt den personen säger till mig även kan hamna hos min partner? Jag skulle få byta jobb dessutom.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

*knapplån*

Jag kan komma på en hel hög frågor där jag förbehåller mig rätten att inte svara. Min partner har inte någon fullmakt till mitt liv. Aldrig i livet.

Men jag behöver inte ljuga. Det går faktiskt att säga att det är privat och att jag inte vill dela de detaljerna.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

KL

Är det bara jag som tycker att denna tråd fullständigt har ballat ur? Tråden är inte, enligt mig, skapad för att folk ska debattera snokandets vara eller icke vara.

TS, jag hoppas du reder ut soppan med din kille.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Hur menar du då?
En av TS svåra frågor är ju just att hon har snokat och hennes känslor kring det.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Hej!

Du har brutit ert förtroende och snokat i saker där du inte borde varit. MEN du hade en orsak till det och det visade sig att du hade rätt. Dessutom har han väl frivilligt gett dig lösenord och likande och borde därför veta att risken funnits att du skulle få reda på vad du nu vet.

Det är svårt att ge vettiga råd när man inte helt vet vad det handlar om, men jag är övertygad om att du kommer må mycket bättre om du prata med honom om det. Ljug inte, utan berätta som du gjorde här- du hade en känsla av att något inte stämde, men var lite för feg för att fråga rakt ut, så du snokade. Du vet att det var fel, men ibland gör man pundiga saker. Det du hittade var inte vad du hoppades på och nu måste ni prata om det. Han kommer antagligen märka att något inte är rätt i alla fall och då kan du lika gärna ta upp det direkt.

Heja du och lycka till, det låter som om du behöver det.

/Lavinia
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Tack
Men att det diskuteras gör mig inget så länge jag inte känner mig kränkt, vilket inte har skett. :)
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Till alla, tack för tips och stöttande ord.
Har pratat vilket gick bättre än förväntat. Vi har redan gått igenom mycke skit och detta är ännu en grej. Kärleken är stark och vi kommer lösa det. Visst har tilliten fått sig en smäll, men vill man så går det.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Det är konstigt för mig. Du känner ju så här och det har med honom att göra. Varför ska det då döljas för honom? Om du råkar säga saker i affekt som du ångrar sedan, får du väl tala om för honom att du har ångrat dig då.

Det betyder ju i praktiken att du döljer saker för honom som det är mycket troligt att han tycker har betydelse för honom, även om det är saker som han inte skulle kunna snoka reda på (om han inte kollar här och fattar vem du är, eller om du har mailat/messat med vänner om problemet och han kollar i det).

Jag kommer inte ljuga eller säga något jag inte känner. Jag vill bara säga det på rätt sätt. Och det är nu gjort. Jag förstår inte varför det skulle vara bättre att handla i blint raseri?
Även om man ångrar saker som sägs så går det inte att ta tillbaka. Gjort är gjort och jag föredrar att slippa behöva säga förlåt genom att unge göra saker jag behöver säga förlåt för.
Men alla är olika.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Låter gott!!!

Tror ni kommer att gå stärkta ur den här krisen OM det handlar om hanterbara saker.

Önkskar dig all lycka, och hoppas att ni kan hitta tillbaka till tilliten:)
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Man har rätt att tiga.
http://lawline.se/answers/1713

Så även lagligt har man rätt att undanhålla sanningen.
Det finns inget tvång att tala.

Man har rätt att ljuga som en häst travar också, den enda gången man kan bli straffad för att man ljuger i största allmänhet är om det sker under ed(och som åtalad avlägger man ingen ed). Sedan finns det naturligtvis vissa brott som baseras på att man ljuger om vissa saker.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Glad för din, eller eran skull om ni vill och kan lösa det!
Nu vet jag ju inte exakt vad det handlar om, men för mig hade det varit otroligt svårt att lita på en person igen om den gått bakom ryggen på mig.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag förstår inte varför det skulle vara bättre att handla i blint raseri?

Gjort är gjort och jag föredrar att slippa behöva säga förlåt genom att unge göra saker jag behöver säga förlåt för.

Du gör naturligtvis som du finner bäst.

Det jag funderade över hade inte särskilt mycket med blint raseri att göra och inte heller med att be om förlåtelse. Snarare tänker jag mig att det ofta finns fördelar med att dela sina känslomässiga processer, så att säga, med den det gäller, istället för att leverera det man tänkt ut fixt och färdigt.

Om det är dela saker man vill och vara någorlunda ärligt nära varandra, och på så vis undvika sådana förtroendekriser som den som fick dig att snoka, så tänker jag mig att dela känslor och tankar alltmedan de håller på att formas är det bästa.
 
Sv: Snokat, vad gör man med informationen?

Jag förstår hur du tänker, tror jag.

Kan tillägga att jag pga tidigare relationer har svårt med konflikter och dessa är väldigt ångestframkallande för mig. Att bearbeta lite för mig själv och reda ut de första akuta känslorna gör att jag har större chans att klara en konfrontation utan att låsa mig och hamna i en panikångestattack.
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 489
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 412
Senast: monster1
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
41 198
Senast: Klara
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp