Snoppen hänger ute vid träning?

Matiiiiilda

Trådstartare
Hej! Jag tränar belönings/relationsbaserat med min medelålders valack. När vi tränar hänger alltid snoppen ute. Detta händer både när vi tränar på detta sätt från marken och uppsuttet. När jag inte rider/tränar på detta sätt (negativ förstärkning) är den aldrig ute.

Betyder detta att han är mer avslappnad och ”glad(?)” när vi tränar positiv försträrkning?
Är det fallet är det ju förstås ett tecken på att det jag gör är bra, men tråkigt bara att detta fenomen förstör så många fina bilder och filmer😅
 
Hej! Jag tränar belönings/relationsbaserat med min medelålders valack. När vi tränar hänger alltid snoppen ute. Detta händer både när vi tränar på detta sätt från marken och uppsuttet. När jag inte rider/tränar på detta sätt (negativ förstärkning) är den aldrig ute.

Betyder detta att han är mer avslappnad och ”glad(?)” när vi tränar positiv försträrkning?
Är det fallet är det ju förstås ett tecken på att det jag gör är bra, men tråkigt bara att detta fenomen förstör så många fina bilder och filmer😅
Ser att du inte fått några svar på lång tid 😅

Jag har inget svar till dig men min kille som jag oxå tränar mycket med positiv förstärkning o alltid relationsbaserat har snoppen ute när han som jag uppfattar det är lite frustrerad 🤪

Kanske inte hjälper dig men det kan kanske vara skönt att inte känna sig helt själv 🤣
 
Hej! Jag tränar belönings/relationsbaserat med min medelålders valack. När vi tränar hänger alltid snoppen ute. Detta händer både när vi tränar på detta sätt från marken och uppsuttet. När jag inte rider/tränar på detta sätt (negativ förstärkning) är den aldrig ute.

Betyder detta att han är mer avslappnad och ”glad(?)” när vi tränar positiv försträrkning?
Är det fallet är det ju förstås ett tecken på att det jag gör är bra, men tråkigt bara att detta fenomen förstör så många fina bilder och filmer😅
Ja, vilken osis på bilderna! 😅

Mitt intryck är att hästen hänger med snoppen, ungefär som underläppen. Avslappnad och trygg, helt enkelt.

Men det hänger också på hastighet. Det är sällan underläpp eller snopp hänger vid lite mer fartiga aktiviteter.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 581
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp