H

hellgirl

Hej!
Jag undrar om någon har provat dessa snowflap sulor? Jag funderar på att skicka efter sulorna men jag vill gärna veta lite mera om dem först.
Tacksam för all information :bow:
 
Hette tidigare Polarpad och hade två fästen framtill i tån som man satte mellan skon och brodden. Enkelt att avlägsna vid behov.
Jag anväder mig av en sådan nu, Polarpad, på grund av hovspricka som inte tillåter ett normalt antal söm och då glider den vanliga snösulan imellan hoven och skon.

1. Det blir stråltryck, min hästen tycker att det känns obehagligt.

2. Fästen gick sönder. Höll bara 1/2 säsong.

3. Det blir för tättslutande så att strålen och sulan inte kan andas, precis som med heltäckande sulor.

4.Svårt att kratsa och hålla rent om man inte tar bort sulan helt.

Jag föredrar vanliga snösulor.
 
Denna sula ska tydligen ligga mellan skon och hoven om jag inte har missuppfattat det hela. Det finns även sulor som fortfarande heter Polarpad. Hästen har idag "vanliga" snösulor men det blir alltid styltor om det inte är jätte kallt ute vill säga. Risken för styltor verkar ju minimeras med dessa sulor :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Blossom
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: Habina
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 152
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp