Snygg allvädersjacka

C

Cronis

Jag tänkte köpa mig en ny jacka, en allväders. Kravet är att den finns i mörkgrön/mossgrön, eller svart. Stor och rymlig storlek, och är en snygg modell.

Ett plus är om den är "billig" och om den är lätt att brodera på, (ryggen).
Tips? :banana: :bow:
 
Sv: Snygg allvädersjacka

Jacson har en mörkgrön jacka, typ vår/höst modell som man säkert kan ha milda vinterdagar också med en tröja under..
 
Sv: Snygg allvädersjacka

hittade: Gladstone lumberjacka

gladstone.jpg


"Snygg och skön jacka av hög kvalitet. Yttertyg 100% microfiber innerfoder antipilling fleece 280 gr. Ärmfoder 100% polyester tafetta 40 gr fyllning. Två sidofickor samt en innerficka. Dragkedja i fodret för att man lätt ska kunna brodera eller trycka på ryggen. Lämplig som klubbjacka"
 
Sv: Snygg allvädersjacka

Ett tips... Jag är jackfantast nämligen och väl cirka 5000 :angel:

Köp en regnjacka på en fritids/vildmarks-affär istället. Typ Didriksson gör skitbra regnkläder som andas, håller tätt trots tvätt och är snygga. Likaså Haglund, Fjällräven osv. De jackor jag har köpt som ridjackor har hållt tätt 2 ridturer, sen läcker dem nånstans och tål inte tvätt, vilket är ett måste när det gäller ridjackor.

Har dock en från Jacson, några år gammal modell, som är nån variant av galon, den är tät och vindtät och en av de bättre.

//E
 
Sv: Snygg allvädersjacka

Jag vet att Sharpman, jag bor ju i närheten :bow: har ovanstående som du nämnde, men dom modellerna va urfula. (dock har dom ite fjällräven). Men sen va dom i skrikröd/skrikgul, å hur snyggt är det om det itne är älgjakt?
 
Sv: Snygg allvädersjacka

Men va konstigt... Jag har en skitsnygg marinblå Didriksson och en snygg mörkgrå... Dessutom en Fjällräven i just mossgrön... Sök lite på nätet och se vad du hittar, ofta kan de beställa hem.

Ett till tips, kolla jaktaffär, grönt är ju vår favoritfärg;)

//E
 
Sv: Snygg allvädersjacka

Jag köpte på Börjes, deras lumberjacka, superskön och rymlig. Har L på den och har välle 44 i tröjor annars. Den är fodrad med fleecce. Verkar vara väldigt lätt att brodera på! Kostade strax över 200. Jag köpte röd, men kan tänka mej att köpa en till sen i höst för att ha "hemma" istället för stallet!
 
Sv: Snygg allvädersjacka

ninsan skrev:
Jag köpte på Börjes, deras lumberjacka, superskön och rymlig. Har L på den och har välle 44 i tröjor annars. Den är fodrad med fleecce. Verkar vara väldigt lätt att brodera på! Kostade strax över 200. Jag köpte röd, men kan tänka mej att köpa en till sen i höst för att ha "hemma" istället för stallet!

Är L stor om du drar 44?
Jag har funderat på den jackan nämligen, bara för att ha lite till "slit" :D
 
Sv: Snygg allvädersjacka

jag har också Börjes (Kingston?) lumberjacka!
har broderat på ryggen och bröstet av den, den är varm och skön och sitter bra... jag har nog L i den och den är lite lite stor på mig (har 42 i tröja)

lätt att tvätta med!
 
Sv: Snygg allvädersjacka

Ja du vet ju hur jag ser ut :o så jag drar ltie större... :crazy:
Är det den som kostar 149:- i katalogen?

Vart broderade du?
 
Sv: Snygg allvädersjacka

jag fixade både jacka o brodyer på Falsterbo för två år sen, jackan var extrapris (100:- :bump:) men kostar väl 149:- eller 200:- vanligtvis... brodyren var också himla billig, bästa jackan jag någonsin haft! :D

Edit: på Börjes hemsida heter jackan "Kingston - Short" och beskrivs såhär:
1024 Kingston- Short.
En midjejacka i vattentät microfiber och med tejpade sömmar.. Fleecefodrad. 2 framfickor med
dragkedja och 1 innerficka. Resår i ärmslut samt längst ned. Dragkedja i foder - underlättar för tryck eller brodyr. Reflex i nacken.
Tvätt: 40 grader. Beige ,röd.svart,olivgrön
Stl: XXS-XL.

och kostar visst 279:- nu, men det är ju rätt lite pengar för en jacka ändå.
Kvaliteten är skitbra, har ju använt min typ konstant sen jag köpte den, ridning, stalljobb, jämt när jag jobbade etc etc, och den är inte så ren (tvättar inte så ofta :D ) men hel överallt!
 
Senast ändrad:
Sv: Snygg allvädersjacka

Ah!

Men då är det den jackan, jag kan ju lämna in den här hemma för jag tyckte inte det va några snygga brodyr-stilar på Börjes.
Kanske ska beställa lite då... :angel:

Dumt att hovis kommer denna månad...
 
Sv: Snygg allvädersjacka

lady_vip skrev:
Ett tips... Jag är jackfantast nämligen och väl cirka 5000 :angel:

Köp en regnjacka på en fritids/vildmarks-affär istället. Typ Didriksson gör skitbra regnkläder som andas, håller tätt trots tvätt och är snygga. Likaså Haglund, Fjällräven osv. De jackor jag har köpt som ridjackor har hållt tätt 2 ridturer, sen läcker dem nånstans och tål inte tvätt, vilket är ett måste när det gäller ridjackor.

Har dock en från Jacson, några år gammal modell, som är nån variant av galon, den är tät och vindtät och en av de bättre.

//E

Smart det där med att köpa regnkläder från fritidsaffärer:idea: Ska nog köpa därifrån nästa gång jag ska köpa ridjacka igen:P
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 491
Senast: Guldaskig
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Unafraid
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp