Snygg väska som fungerar som datorväska

lizan

Trådstartare
Moderator
Jag behöver en ny väska som inte är en uttalad datorväska men som fungerar till att frakta dator i till och från jobbet och som inte är så skrymmande. Så jag tänker att jag vänder mig hit för lite tips och inspiration på vad jag ska leta efter!

Jag har en jättebra jobbväska men som blir lite för otymplig i det vardagliga släpandet av dator. Pre-corona lämnade jag oftast datorn på kontoret, men nu är det tvärtom med att den oftast följer med hem för att alltid vara redo att jobba hemifrån. Och då behövs en smidigare väska och då tänker jag mig att den ska vara snygg också. :)

Det jag vill/inte vill ha:
  • Vill inte betala mer än några hundralappar
  • Gillar inte ryggsäckar men kan i det här fallet tänka mig en, men helst inte?
  • 15" laptop ska få plats
  • Fungera som vardagsväska även utan datorn i
I övrigt har jag svårt att bestämma mig för vilken typ av väska jag vill ha rent utseendemässigt, så bomba gärna med bilder på vad ni har och om ni trivs!
 
Jag använder ryggsäck när jag ska bära (om jag inte har resväska på hjul) pga mina dåliga axlar, rygg och nacke. Har en sån här
1598982291050.png

I den får min dator (nån äldre 15+ tum laptop) plats, plus nån pärm, några block och datorns sladd mm.
 
Jag köpte en Sandqvist Stina för några år sedan (den äldre modellen, alltså den på bilden men min är i svart) begagnat billigt på tradera. Man kan bära den både som axelremsväska eller i handtagen eller på armen liksom. I skinn med dragkedja och innerfack med dragkedja. Får plats med 14” laptop (och då är det ca 5 cm kvar på bredden och ännu mer på höjden så tror absolut att en 15” får plats med) sladdar, skrivblock, matlåda, plånbok, två mobiler osv och den får plats i min cykelkorg så jag behöver inte ha den snett över kroppen om den känns tung. Den är snygg och klassisk och funkar fint även med annat än dator i! Ska jag ha med fler/tyngre grejer tar jag dock en ryggsäck.
720457CE-099E-41B4-B01A-BC238CAFC168.jpeg
 
Jag köpte en Sandqvist Stina för några år sedan (den äldre modellen, alltså den på bilden men min är i svart) begagnat billigt på tradera. Man kan bära den både som axelremsväska eller i handtagen eller på armen liksom. I skinn med dragkedja och innerfack med dragkedja. Får plats med 14” laptop (och då är det ca 5 cm kvar på bredden och ännu mer på höjden så tror absolut att en 15” får plats med) sladdar, skrivblock, matlåda, plånbok, två mobiler osv och den får plats i min cykelkorg så jag behöver inte ha den snett över kroppen om den känns tung. Den är snygg och klassisk och funkar fint även med annat än dator i! Ska jag ha med fler/tyngre grejer tar jag dock en ryggsäck.
Visa bifogad fil 56618
Funderade på just en sån men kom inte ihåg vad de hette. Samtidigt vet jag inte om det är min stil riktigt. Men just få plats i cykelkorgen är ett väldigt stort plus!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 678
Senast: Septicemia
·
Kläder & Bli fin Jag vill hemskt gärna byta ut min gamla slitna ryggsäck till något lite snyggare :angel:. Men att hitta en väska som passar in på mina...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: hagel
·
IT & mobiler Halloj kära ni, Ja, som rubriken lyder - det är dags att köpa ny laptop! Och jag har så dålig koll. Jag vill ha en dator med bra...
Svar
8
· Visningar
813
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp