Snygga badrum

Rie

Trådstartare
Vi ska eventuellt göra om badrummet framöver och jag behöver inspírerande bilder av fina badrum.
Vårt badrum är inte stort, ca 1,70-3,00 m, och jag gillar lite diskreta badrum, typ snygga hotellbadrum. Man ska ju trivas med dem i kanske 20 år framåt...
Nu är det i 80talsrosa....både väggar och golv...

Min sambo och jag är en bit från varandra just nu så alla tips som kan får oss att hitta något vi båda gillar tas tacksamt emot.....

Någon som har egna bilder att bidra med?
 
Sv: Snygga badrum

Vad är det för hus/lägenhet ni bor i?
Vad har ni för stil på övriga huset? Ett supermodernt badrum ser ju hemskt ut i en sekelskiftsvilla och vice versa.

Har ni någon favoritfärg eller material ni gillar extra mycket?

Men vitt kakel på väggarna och svart/vit rutigt golv är ju något som är klassiskt och tidlöst och går att få både modernare och mer gammeldags i stilen beroende på badrumsmöbler och struktur på kakel och klinkers.
Enkelt att liva upp och göra om med handdukar, mattor, blommor osv om man vill ha möjligheten att förändra snyggt och enkelt.

Annars är jag personligen en riktig sucker för att ha marmor på både golv och väggar.
Sjösten är också fint och finns ju i mängder av olika färger och nyanser.

Men klokt kan väl vara att inte köpa det som är jätte inne just nu, eller jag hade iaf inte gjort det för jag hade tröttnat fort.
Men det är jag det, ni kanske är annorlunda?
 
Senast ändrad:
Sv: Snygga badrum

Vi gjorde om vårt badrum för något år sen. Innan dess var allt brunt. Vi ville ha något som kändes lite gammalt, men ändå modernt på samma gång. Vi valde beigea stora kakelplattor och en bård nästan uppe vid taket. Inredningen blev vit.

vzvx3c.jpg


v6px6x.jpg


1076kw3.jpg


w8p79t.jpg
 
Sv: Snygga badrum

Jag är väldigt förtjust i svartvitrutiga badrumsgolv, typ så här:

runt202620rutigt_70279434.jpg

badrum-toabadkar.jpg

toa_191657702.jpg


Det funkar både till romantisk/lantlig stil och till modernt avskalat, och det blir lite mer liv än i ett homogent färgat golv samtidigt som det tillåter att man tar in och byter accentfärg (på t.ex. handdukar) efter smak.
 
Sv: Snygga badrum

De där tyckte jag var jättesnygga! (Är också lite svag för svartvitrutigt golv.) :love:
 
Sv: Snygga badrum

Skulle jag göra om mitt badrum idag, eller inreda en gästtoalett så skulle jag ha vitt vanligt kakel på väggarna och golv i Kolmårdsmarmor, antingen i samma färg eller i schackmönster.

Beroende på vad man väljer för inredning kan det fungera både i funkishus eller i sekelskifte tycker jag.

Ska%25CC%2588rmavbild+2011-09-14+kl.+20.23.48.png

Ska%CC%88rmavbild+2012-05-28+kl.+20.18.28.png

416e055c5727995e48a05ff80899e559.jpg

665f9f45f231e9f1446d07ee1ee564c4.jpg
 
Sv: Snygga badrum

Tack för de förslag jag har fått hittills.
Jag känner inte att jag vill ha schackrutigt här. även om jag tycker det är snyggt hos andra. Tror nog att jag skulle ledsna på det väldigt fort.
Dagens badrum finns i ett hus byggt på 80talet och nuvarande inredning är vit med rosa väggar och golv.
Jag kan i o f s tänka mig vit inredning igen även om det vore roligare med annan färg. Beroende då på den övriga inredningen.

Nuvarande högskåp 40 brett och tvättställsskåpet 80. Dagens mått avseende skåpet verkar vara 70, 90,105 och 120 cm så vi får tänka till lite där om vi inte vill börja att flytta på anslutningar, toalettstolen och annat.
 
Sv: Snygga badrum

Det där hade man ju inte tackat nej till, men det utrymmet finns inte.
(Hur rymmer man sådant på 170x300 cm?)

Förresten, är det någon som har skjut/spegeldörrar i badrummet? Hur ser det ut i så fall?
På ena långsideväggen finns en bastudörr som jag har tänkt ta bort, öppna upp väggen och sätta dit två skjutdörrar i stället. Detta då det aldrig varit någon bastu där utan linneskåp/förvaring.
Spegel blir det då i så fall på övre delen av dörrarna (med helspegel- hur kul är det att se sig själv sittandes på toaletten?)
 
Sv: Snygga badrum

Hemnets inspirationssida har många fina bilder på badrum av alla de slag. Kanske kan du få lite inspiration där. Jag känner att "snygga hotellbadrum" som stil är väldigt ospecificerat, hotellbadrum kan ju se ut precis hur som helst.
 
Sv: Snygga badrum

Gjorde om vårt badrum med snarlika mått för 4 år sedan. Kommer fortfarande in och känner att jag gjorde rätt. Dålig belysning på bilden.

Min inspiration när jag gjorde badrummet var "duschgrotta"



p1040905_63999280.jpg


Vi har ett sjuttiotalshus i tegel så lantligt och så kändes för lullull.
 
Sv: Snygga badrum

Här kommer lite bilder på mitt badrum som totalrenoverades i maj 2012 :)

väggar:
20121126-213621.jpg


golv
IMG_0661-1024x768.jpg


Om du vill ha mer bilder, säg till. Alla bilder på min blogg försvann i en uppdatering, men jag kan ta nya :)
 
Sv: Snygga badrum

Gå in på instagram och kolla på hashtaggen #visanotar så får du kanske lite tips, eller lägg upp så vi kan se :D
 
Sv: Snygga badrum

Gjorde om vårt badrum med snarlika mått för 4 år sedan. Kommer fortfarande in och känner att jag gjorde rätt. Dålig belysning på bilden.

Min inspiration när jag gjorde badrummet var "duschgrotta"



p1040905_63999280.jpg


Vi har ett sjuttiotalshus i tegel så lantligt och så kändes för lullull.

Det där var snyggt! Man tror kanske att det ska upplevas väldigt mörkt men jag tycker det fick en ombonad känsla med lite mörkare kakel, blir inte så mkt obduktionssal över det:D
 
Sv: Snygga badrum

Ungefär så där är vårt badrum i storlek. Fast först högskåp, sedan tvättställ. toalettstol och dusch.
Tack för tips.
Vi har varit runt lite och vet åtminstone nu en del om hur vi inte vill ha det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 522
Senast: Mabuse
·
Hemmet Vi kommer att renovera ett av badrummen i år. Det jag undrar över är detta med dubbla handfat.det verkar vara väldigt populärt även i...
2
Svar
32
· Visningar
1 975
Senast: hastflicka
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Relationer Jag skriver här dels för att jag behöver få ur mig vissa tankar/funderingar (ska försöka att inte göra inlägget för rörigt) plus att jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 349
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp