Snygga estetiska filtklippningar 2018?

mackan

Trådstartare
Det är höst och dags för klippning ! Det finns många tidigare trådar men jag efterlyser en ny helt aktuell i ämnet . Har ni bilder på fina estetiska filtklippningar av era hästar ?
Jag är ute efter höga filtklippningar , dvs spara rygg, länd och kors med päls bara. Är lite less på hur jag brukar klippa av gammal vana och vill ha lite inspiration 👍

Viktigt som sagt för mig är harmoniska, fina linjer som s.a.s harmoniserar med hästens kropp och egna linjer. Särskilt som jag har en häst vars färg blir drastisk skillnad mellan det klippta och det oklippta.

Tacksam för alla bidrag som tips och inspo 😄👍
 
Så här klippte jag min förra året, fick beröm av domaren för en snygg klippning på min häst.

31453625_1899043330108270_4338802947698720768_n.jpg


Lagom för min häst det året, blir antagligen samma klippning i år :)
 
Så här klippte jag min förra året, fick beröm av domaren för en snygg klippning på min häst.

31453625_1899043330108270_4338802947698720768_n.jpg


Lagom för min häst det året, blir antagligen samma klippning i år :)
Jag brukar klippa likadant, tycker det är en väldigt praktisk klippning.
Jag har mina ute dygnet runt, så ibland lämnar jag päls från ca 10 cm bakom sadelgjorden, men ska det vara estetiskt får inte hästen vara bukig.
 
@Bufera @lady_wip
Jag har klippt så ibland och tycker också det blir både harmoniskt och helt ok! 😄
Jag vill dock ha en högre filtklippning oftast över rygg/länd/kors och hoppas fler vill haka på att visa bilder i tråden 😄
 
@aida @warg - supertack ! Precis i linje (no pun intended) med vad jag fiskar efter 👍😄
Warg - riktigt snygga linjer! Du har möjligen ingen avsutten bild också ? (även om din förklaring ger en utmärkt bild iof) 😄
Stort tack 🌟
 
@aida @warg - supertack ! Precis i linje (no pun intended) med vad jag fiskar efter 👍😄
Warg - riktigt snygga linjer! Du har möjligen ingen avsutten bild också ? (även om din förklaring ger en utmärkt bild iof) 😄
Stort tack 🌟
Tyvärr var det det bästa jag hittade. Den hästen går med föl i år och jag har inte klippt min andra än, väntar nog några veckor med det. Men jag gillar den klippningen, funktionell med snygga linjer som sagt.
 
Tyvärr var det det bästa jag hittade. Den hästen går med föl i år och jag har inte klippt min andra än, väntar nog några veckor med det. Men jag gillar den klippningen, funktionell med snygga linjer som sagt.

Jag förstår ändå utifrån bilden 😄 stort tack 👍
 
Jag funderar på att lägga på linern till mitt summer series täcke och klippa efter den i år. Vet bara inte hur jag ska göra för att den ska ligga stilla.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp