Snygga knoppar?!?

Sv: Snygga knoppar?!?

Kan inte du (eller nån annan med massor av knoppar) lägga in en bild från sidan? Skulle vilja se hur det ser ut :)
Nu blev jag ju jättesugen på att knoppa! Och inte går det att knoppa våra lurvisar (islandshästar) :mad: :rofl:
 
Sv: Re: Snygga knoppar?!?

Varför skulle det inte vara det?

Det är tillåtet kan jag meddela. Det enda som inte är tillåtet är om man har tex blommor eller rosetter i hästens man/svans.
 
Sv: Snygga knoppar?!?

höm jag vet inte riktigt själv tkr jag åxå att det är svårt med knoppar men jag brukar blöta manen först och dränka i glansspray sen flätar jag små hårda flätor och tvinnar sedan upp den :P de blir rätt dåliga men jag försöker ju iaf

ÖVNING GER FÄRDIGHET! :D
 
Sv: Snygga knoppar?!?

vet inte om dessa redan har nämnts, eftersom jag inte kan se några av bilderna... Men jag gör sk. "hunter braids", flätar med garn, mycket vatten och flätar underifrån. Min tränare visade mig hur, och det blir snyggt och sitter bra. Hon har en stor knöl på lillfinger-sidan på insidan av handen (typ 3x2 cm bred) som hon säger är en muskel hon fått efter att hon flätat tävlingshästar i 20 år. Den ser jättemysko ut. Hon tjänade runt 2000-3000 kr per tävlingsdag bara på att fläta andras hästar. Kanske vore nåt? :) Fast mina händer värker som sjutton efter en häst, kanske är för vek.. :smirk: I alla fall, här är en bild jag hittat, dock ej jag som tagit:

http://www.med.unc.edu/~pereae/ponies/images/braids2.jpg
 
Sv: Snygga knoppar?!?

8213353.jpg


Igenorera spretet uppe vid nackstycket på tränset! Klippte bort det efter kortet togs ;)
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Jag hjälper ibland till att knoppa när andra ska ut på tävling. Tycker det är jätteskoj att frisera och det är såklart enklast att knoppa en välryckt man, men med en häst som har tjock man så knoppar jag oxå gärna på båda sidor. Jag använder en gummisnodd och rullar in flätan och fäster med samma snodd. Brukar sitta som berget. Ska fätorna sitta länge brukar de få en rejäl dusch hårspray, tvättas ur när man kommer hem igen.

Ex. på mina dubbelknoppar på en söt liten vit ponny::
th_SUC51036beskuren.jpg


och såhär ser de ut från sidan:
th_SUC51044beskuren.jpg
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Har inga fler bilder just nu men ska knoppa till helgen så då kanske jag kan fixa om jag kommer ihåg.

malu
 
Sv: Snygga knoppar?!?

ledsen om du blev sur, men det ser ut som den ligger och trycker mot hästen.
bara min åsikt, du vet såklart bäst :D
 
Sv: Snygga knoppar?!?

No offence taken ^^

Jag SKA flytta den... någon dag.... har bara inte fått tummen loss till att göra det än :o ;)
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Haha. Måste vara jobbigt :rofl:
nej, men jag är likadan faktiskt. kan ha någonting likadant i flera månader, bara för att man egentligen inte tänker på det :angel:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Nu har jag en fråga angående ardennerfläta.
hur gör ni för att få den jämn längs hela manen?
Jag lyckas väl fram till lite mer än mitten, sen lägger den sig åt det hållet jag står. ser väldigt tråkigt ut, man vill ju gärna ha den jämn längs hela mankammen.
Kan inte stå på stol, då jag nog inte längre har någon pålle vid min sida att fläta manen på :rofl:
Sen undrar jag var man gör av den sista biten. Det är inte heller speciellt kul när den står rakt ut, och den vill inte fastna om jag viker in den :angel:
 
Sv: Snygga knoppar?!?

Hej! Jag har inte speciellt mkt erfarenhet av att just KNOPPA manar och jag blir totalt förvirrad när jag ser vad alla har skrivit. Liggande och stående knoppar. Sydda och osydda... :confused: Kan ingen liten ängel vara så gullig och lägga in bilder så att jag kan se skillnaden :o
Tack på förhand :bow:
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 334
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp