Snygga ridbyxor

bambi82

Trådstartare
Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf.

Tycker dom är både snygga och sköna och nu när det är dax för nya byxor är jag inte längre helt säker på vad jag ska ha, förut var det ju bara pikeur som gällde.

De jag söker ska ha midja åt det lägre hållet (men behöver nödvändigtvis inte vara lika låga som cindy) Gärna med nån snygg detalj som fickor bakpå, logga eller liknande. Och så ska de va helskodda.

De jag funderar på i dagsläget är jw byxorna dock har inte min affär fått in dom helskodda än, men köpte ett par blå oskodda att ha om det blir riktigt varmt i sommar.

Har också kikat lite på ett par MH jeans ridbyxor som jag tror hette jessie. men tror dom var dyrare än JW byxorna kostade 1200 har jag för mig. Hur är kvalitén på MH Värt att betala så mkt?

Så kom gärna med tips om fler snygga byxor eller åsikter om de jag redan funderar på.
 
Sv: Snygga ridbyxor

Mountain Horse har lyft upp sig i kvalité senaste åren så det är nog inget du behöver vara rädd för.
Pikeur har kommit med lite nya modeller senaste året, kommer inte ihåg vad de heter såhär på rak arm, men kanske värt att kika lite närmre på?

Gillar du JW kan du ju beställa från någon butik som har dem, så länge du vet storlek och så. :)
 
Sv: Snygga ridbyxor

Okej :) Tack för hjälpen, då ska jag prova MH byxorna i veckan och se om de är lika snygga på. Eftersom de inte fått in jw byxorna än i min butik skulle jag ju i så fall kunna köpa MH byxorna nu och jw sen när de kommer in!

Om jag inte hittar några ännu snyggare.
 
Sv: Snygga ridbyxor

Jag brukar uteslutande köpa pikeurbrallor men sist jag shoppade slank det med ett par från källquist också.

Tror modellen heter vicky. De är helskodda, har bakficka och en logga bak, samt sömmar och hällor i avvikande färg. Sköna och snygga tycker jag.:) Minns inte vad de kostade, bara att de var betydligt billigare än pikeurbrallorna som också fick följa med hem.;)
 
Sv: Snygga ridbyxor

Kingsland har en heldel snygga ridbyxor med detaljer. De släpper även ett nytt ridbyxkoncept i dagarna :)
 
Sv: Snygga ridbyxor

Testade MH byxorna men vart inte jätteförtjust i dem samma med jw byxorna, men hittade sen jw jeansridbyxor så ett par såna fick det bli!

Har också beställt två par kingsland jessica, också jeans, så får hoppas att trenden m jeansridbyxor håller i sig ett tag till!
 
Sv: Snygga ridbyxor

Jag tror jag har köpt ett par MH "Jessie", jag tror det stod så på lappen iaf... De är MH iaf så långt har jag koll, oskodda med vita sömmar, bakfickor och silverbrodyr.

De är supersköna! Och jag tycker de är snygga. Har bara haft dom ett par veckor så kvaliteten kan jag ju inte uttala mig mer om än att jag gillar tyget och känslan. Jag köpte dom bara för att jag var på jakt efter oskott att ha när det är för varmt för helskott.

Annars kan jag inga storhästmärken, då jag köper "islandsridbyxor" normalt sett. Där kan jag verkligen rekomendera sonnenreiter, de har även vanliga ridbyxor -och där snackar vi kvalitet!!!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 945
Senast: Habina
·
Utrustning Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från? Jag har haft samma par i väldigt många år...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
27 017
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Finns det eller är jag dömd till de avlagda adidas-brallorna jag hittade i källaren? Jag har ALDRIG vida byxor, det är antingen tights...
Svar
10
· Visningar
3 297
Senast: Brassneck
·
Utrustning Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha...
Svar
18
· Visningar
1 810
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp