snygga till loksele

baltobus

Trådstartare
Hej!
Jag har börjat fundera om man kan/ hur man kan snygga till en gammal loksele. Har en Tinker som vi börjat köra och det går kanonbra.
Selen är gammal men är hel och fungerar bra. En rejäl loksele.

Min fundering är om man kan snygga till "däckeln". Typ om man kan "vaddera" om undersidorna (det som ligger an mot hästen). Har tvättat och smörjt upp så mycket det går.

Finns det nåt ställe som man kan köpa "resrevdelar".
Vill ju helst bara snygga till den vi har.
 
Sv: snygga till loksele

Finns några ställen som säljer reservdelar till lokselar, både "färdiga" och så finns det flera olika sadelmakare som syr upp nya remmar och liknande efter beställning.

Du kanske kan måla om lokorna om färgen på dem är sliten? Har gjort så på mina gamla selar och de har alla blivit som nya, riktigt piffigt faktiskt :)
Finast blir det om man målar dem i samma färg som de en gång varit.
 
Sv: snygga till loksele

Måla har jag inte tänkt på. Det var bra.:idea:

Jag har ju en till sele (lika stor) som jag plockat de bra delarna ifrån. Tyvärr så är undersidorna av däckeln och lokorna så tråkiga. kan man "klä om dom" på nå bra sätt. :confused:
 
Sv: snygga till loksele

En sadelmakare borde kunna stoppa om eller göra helt nya putor både till däckel och lokor.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 996
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 368
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: Wille
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 214
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp