Snygga till släpet exteriört

Ackio

Trådstartare
Jag har ett BOJ från 2011 jag älskar men märkt att logga och stripes släpper. Hästhuvudet ser ut som vilddjur varit på det :angel: Inte snyggt. Nackdel med högtryckstvätt.. inte mycket använt släpet men ser ut som ingen älskat det på några år men är pga att man inte riktigt tänkte sig för första gången man tvätta det och råkade "lugga" kanterna.

Fundering är, kan man ta bort alla stripes och loggor på ett milt sätt (dvs inte bit för bit genom åren).
Och vad ska man göra sen med det för helblankt släp är inte roligt.

Kan man lämna in och få det målat eller lackad eller något?
Eller ska man beställa nya loggor och stripes och svära medan man får dit?
 
Jag tycker det är ganska kul att fixa sånt själv, nu har jag ett lite äldre släp, Värmlandsvagnen. Dekaler etc finns överallt, jag handmålade i de gamla trycken själv och körde hammarlack på metallen inuti. Så det beror på din tid, ork och plånbok tror jag :)
 
Jag tycker det är ganska kul att fixa sånt själv, nu har jag ett lite äldre släp, Värmlandsvagnen. Dekaler etc finns överallt, jag handmålade i de gamla trycken själv och körde hammarlack på metallen inuti. Så det beror på din tid, ork och plånbok tror jag :)

Tiden är lite knappt med skumma arbetstimmar. Lutar åt ta bort dem gamla och beställa nya stripes, kanske byta färg bara för skoj. Var lite sugen dock få ny färg på hela släpet men vet inte var man kan lämna in det :)
 
Hakar på här med. Har också ett bojsläp och nu vi tvättade släpet lossnade dekalerna. Vore roligt och hitta på något annat istället 🤔

Sänker kanske andrahandsvärdet men släpet kommer troligen ändå aldrig säljas 😁
 
Fundering är, kan man ta bort alla stripes och loggor på ett milt sätt (dvs inte bit för bit genom åren).

Jag har precis satt på dekaler på mitt släp (typ reklam) och de tar man i alla fall bort med hjälp av varmluftspistol :)
Kanske funkar samma med dina stripes?
 
Jag tog bort gamla på mitt Boj-släp, gjorde rent ordentlig (sprit/fettlösande!) och satte dit nya UTAN hästhuvud. Beställde från Klippans släpservice, samma färgkod som innan.
Försöker HT-tvätta försiktigt, men det är svårt...
 
Hört det kan få utan "bubbla" sig mer?
Har tagit bort stripes från två hästsläp med varmluftspistol och det har funkat jättebra om man varit lite varsam. På det ena släpet var det typ 20 år gamla stripes som satt som berget men gick sönder lätt om man försökte dra i dem. Funkade med varmluftspistolen både på den och på mitt andra släp som hade stripes som bara var något år gamla.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp