95johsv

Trådstartare
Är det någon som har en och vet om de fungerar? Verkar ju grymt smidigt men reklamen känns väldigt överdriven i hur bra den är… Samt hur håller den?
 
Jag vill minnas att någon sagt att B*ltemas sprutdispenser är likvärdig och billigare ifall man vill prova 👍
 
Jag vill minnas att någon sagt att B*ltemas sprutdispenser är likvärdig och billigare ifall man vill prova 👍
Ja det har jag också hört. Samt att det går åt ganska mycket schampo jämfört med att tvätta hästen "som vanligt".
Jag är dock väldigt sugen på att testa, men känns som att hästen inte borde bli helt ren eftersom man ju inte tvättar den ordentligt och gnuggar med svamp.
 
Ja det har jag också hört. Samt att det går åt ganska mycket schampo jämfört med att tvätta hästen "som vanligt".
Jag är dock väldigt sugen på att testa, men känns som att hästen inte borde bli helt ren eftersom man ju inte tvättar den ordentligt och gnuggar med svamp.
Det är lite det jag funderar på men såg att det fanns ett kit med en piggborste och en skrapa, Skrapan vet jag är bra, piggborsten ser ut att vara en bra modell med stöd mitt på sas.
 
Ja det har jag också hört. Samt att det går åt ganska mycket schampo jämfört med att tvätta hästen "som vanligt".
Jag är dock väldigt sugen på att testa, men känns som att hästen inte borde bli helt ren eftersom man ju inte tvättar den ordentligt och gnuggar med svamp.
Man måste väl kunna gnugga med svamp om man vill? Borde vara smidigare eftersom man kan spraya hästen med schampot innan man tar fram svampen isf 😊

Har också läst att det går åt mkt schampo men att man kan späda schampot i den lilla behållaren för att minska åtgång.
 
Ja det har jag också hört. Samt att det går åt ganska mycket schampo jämfört med att tvätta hästen "som vanligt".
Jag är dock väldigt sugen på att testa, men känns som att hästen inte borde bli helt ren eftersom man ju inte tvättar den ordentligt och gnuggar med svamp.

Men är det verkligen tänkt att man inte ska gnugga alls?
Varför skulle man inte kunna gnugga med svamp, menar du?
 
Vi har en i vårt stora kollektivstall, har till min förvåning hållit i ett halvår! Man kan reglera hur mycket schampo som går ut i taget.
 
Men är det verkligen tänkt att man inte ska gnugga alls?
Varför skulle man inte kunna gnugga med svamp, menar du?
Jo det är klart man kan gnugga också, men då känns det som att själva sprutan blir lite överflödig. För åtminstone när jag tvättar så har jag en hink med schampo+vatten i och så doppar jag en svamp och gnuggar. Så då känns det liksom mest onödigt att först spraya schampovatten och sen gnugga med svamp. Men det är bara hur jag tänker 😊
 
Jo det är klart man kan gnugga också, men då känns det som att själva sprutan blir lite överflödig. För åtminstone när jag tvättar så har jag en hink med schampo+vatten i och så doppar jag en svamp och gnuggar. Så då känns det liksom mest onödigt att först spraya schampovatten och sen gnugga med svamp. Men det är bara hur jag tänker 😊

Ja, man gör ju som man känner passar bäst. Jag skippar gärna hinken och skulle gärna köra med denna. Verkar mycket smidigare än att släpa runt på en hink.
 
Jo det är klart man kan gnugga också, men då känns det som att själva sprutan blir lite överflödig. För åtminstone när jag tvättar så har jag en hink med schampo+vatten i och så doppar jag en svamp och gnuggar. Så då känns det liksom mest onödigt att först spraya schampovatten och sen gnugga med svamp. Men det är bara hur jag tänker 😊
Jag avskyr just det där momentet, jag blir alltid så himla blöt. Nuförtiden använder jag dessutom en skrubbhandske när jag schamponerar hästen så vore smidigt med pistolen👍
 
Sätt ett par boots på handleden så slipper du det.

Förstår inte hur hästen ska bli ren bara för att man sprayar den med schampovatten? Man måste ju gnugga för att få bort allt stöv
Beror väl på hur skitig den är från början och hur noga man är. Och hur tjock päls den har.
 
Jag köpte en i våras! Det är inget mirakel men lite smidig med endel saker. Jättebra att få schampo fördelat i man och svans men såklart lär man gnugga också. Även på kroppen, jag sprayar vatten med schampo samtidigt som jag gnuggar. Det blir alltså tyvärr blött ändå. 😅

Den var dessutom helt suverän vid brunstlortiga bakben! Hällde i såpa och spolade o gnuggade, slog av så den bara spruta vatten. Känns som man sparar något moment med hink i svamp iallafall 😁

Men ja, det går åt mycket schampo så ett tips är att ta ett billigt. 😄
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
712
Senast: __sofia__
·
Tjatter Har varit diskussioner och ett evinnerligt tjatande här om att åka till Cypern. Jag ser verkligen inget som helst nöje i att åka dit och...
2
Svar
29
· Visningar
2 054
Senast: Myrten
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 113
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp