Socanmäla?

Respektera att jag vill vara anonym, tack.

Undrar hur man ska resonera i det här fallet: två tonåringar vars föräldrar jobbar extremt mycket i en stad drygt 1,5 h bort enkel väg och därför lämnar barnen hemma ensamma väldigt mycket. Barnen får laga middag själva, eftersom föräldrarna kommer hem ganska sent på kvällen, och de får gå över en mil till skolan bl.a. längs en hårt trafikerad 100- och 90-väg eftersom föräldrarna inte skjutsar och de inte får skolskjuts. Samtidigt har föräldrarna jättehöga krav på barnen att de ska ha högsta betyg i allt.

Vad skulle ni göra?
Jag får också upp en del frågor i det här. Tex laga middag själv delen. Kommer föräldrarna hem klockan 8?

Jag har uppfattat att i vissa trakter och familjer äter folk middag mellan 5-6 på eftermiddagen, och sedan äter kvällsmacka och då skulle man räkna om föräldrarna kom hem klockan 18:30-19 som väldigt sent?

När jag var högstadieelev så kom mamma ofta hem runt 19 och vi åt middag då. Jag åt mellanmål när jag kom hem och bjöd vänner som följde med hem på det.

Så om föräldrarna kommer hem vid 19-20 tiden så känns det här med -måste laga middag själv, som en del som är vald?

Men det verkar ju onekligen som att de kanske borde funderat en runda till innan de valde skola?
 
Ja, det är väl ingen som inte sagt att TS ska gå på annat än sina egna grunder?

Nej med du skrev ”Att barnen ansvarar för sig själva i hushållet”. Det är din tolkning och inte TS ord. TS har skrivit att barnen är ensamma väldigt mycket och lagar mat själva, vad det innebär vet vi inte riktigt.
 
Det finns ju så många scenarior i detta så det är omöjligt att råda. Allt ifrån Ystadfamiljen vs en bekants 18-åriga dotter som inte pratade med sin mor på 3 veckor för att hon inte längre blev skjutsad till träningen - 1050 m jepp, 1050 m.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Småbarn Mitt barn fyller 2 år i juli, alltså är hen ungefär 22 månader nu. Hen har alltid varit stor och lång, inte särskilt konstigt då vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 114
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Jag har en vän som är rejält överviktig. Hennes man är väl ganska normalviktig. De har 2 barn och deras tjej behöver verkligen gå ner i...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
20 614
Senast: Kattennizze
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 888
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp