Social fobi? Tips!

MiniLi

Trådstartare
Jag vet inte om den här typen av inlägg att tillåtna på buke, men jag provar.

Det skrivs ganska ofta trådar om psykisk ohälsa både här på senior och på ungdom. Jag tänkte tipsa om ett kommande forskningsprojekt där man som deltagare kan få behandling mot social fobi via internet.

http://mobilkbt.se/

Det förekommer ganska ofta forskningsprojekt på samma tema, internetbehandling för olika psykiska svårigheter. Ta chansen att må lite bättre!
 
Jag vet inte om den här typen av inlägg att tillåtna på buke, men jag provar.

Det skrivs ganska ofta trådar om psykisk ohälsa både här på senior och på ungdom. Jag tänkte tipsa om ett kommande forskningsprojekt där man som deltagare kan få behandling mot social fobi via internet.

http://mobilkbt.se/

Det förekommer ganska ofta forskningsprojekt på samma tema, internetbehandling för olika psykiska svårigheter. Ta chansen att må lite bättre!
Den studien kan man bara delta i om man har en iPhone!:)
 
Ja det finns ju alltid begränsningar iom att det är en forskningsstudie. Men hoppas att det kanske kan vara till hjälp för någon.

Och även om just denna studie inte passar in så lär det komma fler från olika universitet, internetbehandling är hett just nu!
 
Jag vet inte om den här typen av inlägg att tillåtna på buke, men jag provar.

Jag vet inte om det gör till eller från, men jag kan avslöja att det råkar vara en bukefalist som varit med och skapat innehållet (utmaningarna) i appen. :angel:;)

(hen har dock inget med studien att göra)

Kan rekommendera www.studie.nu om man är intresserad av liknande behandlingsstudier, där lägger flertalet universitet löpande ut vilka de söker deltagare till. Det är en möjlighet att få kostnadsfri psykologisk behandling samtidigt som man bidrar till viktig forskning - win-win! :up:
 
Jag vet inte om det gör till eller från, men jag kan avslöja att det råkar vara en bukefalist som varit med och skapat innehållet (utmaningarna) i appen. :angel:;)

(hen har dock inget med studien att göra)

Kan rekommendera www.studie.nu om man är intresserad av liknande behandlingsstudier, där lägger flertalet universitet löpande ut vilka de söker deltagare till. Det är en möjlighet att få kostnadsfri psykologisk behandling samtidigt som man bidrar till viktig forskning - win-win! :up:

Attans att jag ska justera mediciner, en studie i nedstämdhet hade passat mig nu. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 909
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 434
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 888
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 910
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp