Socionomexamen - bu eller bä?

lil-sis

Trådstartare
Jag är fortfarande lite vilse i mitt val av plugg och ”ny karriär”.

Socionomexamen (med påbyggnad) verkar på pappret ge ganska breda möjligheter på arbetsmarknaden?

Ni som valt den vägen är ni nöjda och vad jobbar ni med?
 
Jag har inte valt den men har haft mycket jobb med socionomer och ja, min erfarenhet är att utbildningen väger mycket tungt i Sverige och får jobb inom de flesta branscher beroende på inriktning. Jag valde ju en samhällsutbildning för jag ville jobba på typ ambassad men med facit i hand skulle jag nog valt socionom istället. Det kan man också jobba på ambassad med ;-)
 
Jag är socionom, tog examen för ca 15 år sedan och har inte varit arbetslös en dag sedan dess och ser det inte hända inom överskådlig framtid heller.
Det är på många sätt ett mycket krävande jobb, men också givande och väldigt roligt. Just nu jobbar jag som familjebehandlare och trivs ypperligt med det.
 
Jag är socialpedagog (jobbar som skolkurator) men har sökt in till socionom i år. Tänkte komplettera upp det jag har och få socionomexamen med (pluggkompisarna som gjort det fick läsa ca 50hp totalt). Jag tog min examen 2013 och fick jobb direkt, och har fortfarande :p

Jag upplever att det är ett brett arbetsområde och råder ingen brist på jobb. Finns många vägar om man vill göra något annat (men fortfarande jobba med människor på något sätt).
 
Jag är socialpedagog (jobbar som skolkurator) men har sökt in till socionom i år. Tänkte komplettera upp det jag har och få socionomexamen med (pluggkompisarna som gjort det fick läsa ca 50hp totalt). Jag tog min examen 2013 och fick jobb direkt, och har fortfarande :p

Jag upplever att det är ett brett arbetsområde och råder ingen brist på jobb. Finns många vägar om man vill göra något annat (men fortfarande jobba med människor på något sätt).
Vad kompletterar du med då? :)
 
Vad kompletterar du med då? :)