Socker-analys Eurofins

Hippocampus

Trådstartare
Eurofins skriver på sin hemsida ”socker (ESC)” i vissa analyser och sen i andra analyser bara socker.
Har någon en analys från Eurofins?
Så frågan är om det är analysen av ESC, står det då på analysbladet? Det hade ju underlättat om de hade skrivit ESC eller socker.
Jag sitter med 4 analyser från min höbonde nämligen för min fånghäst, och vet inte vad jag ska göra….
Ett hö är socker 93 per kg ts men med en kvot över 9 på mj/smrp (hög energi 9 mj/kg) och protein överskott är ju heller inte att föredra på fånghästar vad jag förstår.
Ett annat hö innehåller 107 socker per kg ts, hög energi (9) men mindre protein (kvot 8).
3e höet är 112 i socker o då är vi nere på lite över 7 i MJ och mindre protein (kvot runt 6).

hade önskat att kunna köpa nåt av det pga omständigheter (bla måste jag köra o hämta var 14e dag).
Min häst har haft fång 2018, 2020, vi vet inte orsaken men jag räknar med IR.
 
Eurofins skriver på sin hemsida ”socker (ESC)” i vissa analyser och sen i andra analyser bara socker.
Har någon en analys från Eurofins?
Så frågan är om det är analysen av ESC, står det då på analysbladet? Det hade ju underlättat om de hade skrivit ESC eller socker.
Jag sitter med 4 analyser från min höbonde nämligen för min fånghäst, och vet inte vad jag ska göra….
Ett hö är socker 93 per kg ts men med en kvot över 9 på mj/smrp (hög energi 9 mj/kg) och protein överskott är ju heller inte att föredra på fånghästar vad jag förstår.
Ett annat hö innehåller 107 socker per kg ts, hög energi (9) men mindre protein (kvot 8).
3e höet är 112 i socker o då är vi nere på lite över 7 i MJ och mindre protein (kvot runt 6).

hade önskat att kunna köpa nåt av det pga omständigheter (bla måste jag köra o hämta var 14e dag).
Min häst har haft fång 2018, 2020, vi vet inte orsaken men jag räknar med IR.
Jag har fått från dem och då har det stått på analysbladet med de andra värdena, men längst ner på den sidan. Vi hade lagt till att vi ville ha den analysen separat, (den och hygienanalys).
 
Jag har fått från dem och då har det stått på analysbladet med de andra värdena, men längst ner på den sidan. Vi hade lagt till att vi ville ha den analysen separat, (den och hygienanalys).
Så det står ESC då om det är ESC (socker) och socker om det är socker? Om du förstår 😁
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 386
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 500
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag är redigt trött i skallen så när bonden skickade analysen hängde jag inte alls med. Totalt blankt. Kan inte tänka för 5 öre. hur...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp