Söka efter hannoveranare

Wysiwyg

Trådstartare
Finns det någon officiell registrering där man kan söka efter hannoveranare på samma sätt som man kan söka på swb? Försökt googla och kollat runt på hannoveraner.com men har inte lyckats hitta någonting. Alternativt att söka eller se avkommor efter en specifik hingst.
 
Söka på Hannoveraners hemsida är inget jag någonsin lyckats med 😤 men FN-Verlags databas har otroligt mycket information om man är medlem och förstår hur att söka fram och tillbaka för att spåra specifika hästar eftersom de hästar som kommer med där är de som tävlar heller har tävlande/avelsbelönta avkommor. Gratisversionen är ganska basic men fortfarande användbar 😃
 
Söka på Hannoveraners hemsida är inget jag någonsin lyckats med 😤 men FN-Verlags databas har otroligt mycket information om man är medlem och förstår hur att söka fram och tillbaka för att spåra specifika hästar eftersom de hästar som kommer med där är de som tävlar heller har tävlande/avelsbelönta avkommor. Gratisversionen är ganska basic men fortfarande användbar 😃

Nä jag lyckades inte heller! Började nästan tro jag var helt trög där ett tag. :D

Tack för tips, ska ge det ett försök! :)
 
Vet någon? Det är helt galet att de inte sätter ut vad det kostar att bli medlem på deras sida 🤬🤬🤬
Fattar det som att man får lösa medlemskap som Hanoverian Partner (eller uppfödare) med en engångsavgift på 25 Euro och sen 70 årligen, eller så kan man lösa ett testmedlemskap i tre månader.
 
Fattar det som att man får lösa medlemskap som Hanoverian Partner (eller uppfödare) med en engångsavgift på 25 Euro och sen 70 årligen, eller så kan man lösa ett testmedlemskap i tre månader.
Jag har sett att man kan lösa testmedlemskap men aldrig hittat några siffror på vad någonting kostar inte ens där man beställer. Var hittar du priserna?
 
En kompis som hade medlemskap förut sa att det kostade typ 80 euro per år - dyrt (och lite otidsenligt när fler och fler har öppna databaser, bl.a. KWPN och Holsteiner)
 
Så jag prövade det här med 3 månader trial som finns via länken @myfairlady91 bidrog med. Det står ju inga prisuppgifter på sidan men efter dagar av väntan har jag nu fått ett mail där jag först och främst ska lista hästen det handlar om och det kostar €250 att vad jag förmodar "regga henne" i Hannover.

Medlemskap kostar enligt blanketten €108 eller €80 / år. Lite oklart vad som skiljer de där €108 och €80 men så länge jag inte vet om den där databasen ger mig mer information än min €59 prenumeration på FN-verlag känner jag mig totalt ointresserad av att betala för den.
 
Så jag prövade det här med 3 månader trial som finns via länken @myfairlady91 bidrog med. Det står ju inga prisuppgifter på sidan men efter dagar av väntan har jag nu fått ett mail där jag först och främst ska lista hästen det handlar om och det kostar €250 att vad jag förmodar "regga henne" i Hannover.

Medlemskap kostar enligt blanketten €108 eller €80 / år. Lite oklart vad som skiljer de där €108 och €80 men så länge jag inte vet om den där databasen ger mig mer information än min €59 prenumeration på FN-verlag känner jag mig totalt ointresserad av att betala för den.
du har väl inte tänkt att föda upp Hannoveranare? 250 euro är för att bli HANNOVERANER BREEDER.
HANNOVERANER PARTNER kostar 25 euro plus 70 eller 90 euro för att få en medlemstidning.
 
Väcker upp den här tråden igen. Mina försök med testmedlemskapet genererade i att jag slutligen fick en medlemstidning via PDF i ett par månader. Ingenting mer.

Men.. undrar om någon vet när (om?) man slutade med tryckta stamböcker för just Hannoveraner.

Försöker hitta info om en häst född 1983 och FN-verlag ger inte mycket annat än en indikation på att det förmodligen finns avkommor som både tävlat och har någon form av avelspredikat. Men hur sjutton hittar man dem om man typ redan sökt genom världens alla databaser utan framgång :(
 

Liknande trådar

Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
474
Senast: KattenJ
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 058
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har många fysiska handlingar som jag granskar på detaljnivå rad för rad i mitt jobb. Tänk kontoutdrag med rader där du behöver...
Svar
5
· Visningar
535
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp