Söka flera tjänster på samma företag

Wille

Trådstartare
Kan man söka flera olika tjänster på samma företag, eller ses man som oseriös då? De tjänster som finns är väldigt olika.
 
Kan man söka flera olika tjänster på samma företag, eller ses man som oseriös då? De tjänster som finns är väldigt olika.
Inte alls! Motivera varför du är intresserad av tjänst A, B, C osv och varför du skulle passa för just den tjänsten. Beroende på företag så är det inte säkert att det är samma person/er som rekryterar till samtliga tjänster och då kan det även vara värt att lyfta att du sökt även andra tjänster på företaget. Var bara beredd på att motivera att du skulle vara nöjd med just tjänst B över C eller motsvarande, för även om det inte är samma person som rekryterar så lär rekryterarna prata med varandra. Ligger du lite på gränsen för ena tjänsten eller att en annan kandidat är mer kvalificerad men rekryteraren får ett gott intryck och vill ha dig i organisationen så kan det också hjälpa vid tillsättningen av en alternativ tjänst.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag går i tankarna på att söka nytt jobb. Hur tas det emot om man anonymiserar nuvarande arbetsgivare på sitt CV? Det är lite känsligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 295
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Om ni skulle kontakta ett danskt eller norskt företag via mail i tjänsten, skulle ni då göra det på svenska eller engelska? Mitt...
2
Svar
35
· Visningar
1 285
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 375
Senast: Mois
·
Relationer Våra grannar är världens snällaste. Nästan för snälla. De ställer alltid upp när vi ber om en tjänst. Det brukar kunna vara saker som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 836
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp