Söker en bra ridskola i Stockholm och som inte ligger för långt bort

Du måste nog åka runt till lite olika ridskolor och bilda dig en uppfattning.
Gå in i stallet och kolla stämningen, kanske hälsa på någon häst för att se hur de verkar må. Gå runt i omgivningarna och kanske försöka se om de har ordning på sina grejer eller ej.
Sen kan man titta på någon lektion eller två, försöka få prata med någon anställd där om du har frågor.
 
Hur hittar man en ridskola som är seriös?
Fråga runt bland vänner, bekanta, kollegor som rider eller har ridit på ridskola om de har tips på ridskolor eller kanske avråder från någon. Sedan kolla in hemsida/Facebook, kontakta ridskolechefen och åk dit och titta.
Så har jag gjort. Där jag rider nu fick jag höra från flera håll att det var en bra och seriös ridskola. Fick samma intryck av deras hemsida och när jag var där och hälsade på😊
 
Du behöver nog definiera vad du anser är ”seriös”. Generellt är det hög kvalitet på ridskolorna i Stockholm avseende instruktörer och hästmaterial. I jämförelse med ridskolor på mindre orter är den genomsnittliga nivån på ridskoleryttarna högre i Stockholm vilket skapar ett behov av högre kvalitet på ridningen. När det kostar runt 10 000:- per månad att ha egen häst är det fler som ”nöjer” sig med ridskola.

Så den stora frågan är vad som är viktigt för dig. Sedan får du göra efterforskningar utifrån dina behov. T ex om högt utbildade ridlärare är viktigt får du söka information om vilka som undervisar och vilken nivå de är utbildade respektive tävlar på. Om hästhållningen är viktig får du åka runt och kolla på hagar och stall, och ställa frågor när du är ute.

Du måste också fundera på hur långt du vill åka för att rida och hur du kan ta dig dit och hem. Vilket pris du är redo att betala samt hur länge du har lust att stå i kö.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
5 963
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 991
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 376
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp