Söker en film

Brexit

Trådstartare
Undrar om det är någon här som kommer ihåg namnet på en film som handlade om en fd ryttare som av olika anledningar började ifrågasätta/fundera över relationen med hästarna. För att utforska detta närmare bestämde hon sig för att sälja lägenhet mm och åka till 5(tror jag) olika hästmänniskor i världen som på olika sätt vigt sitt liv åt dessa fantastiska djur. Någon som kan hjälpa mig att minnas vad filmen hette?
 
Inte film, men en serie som gick på SVT (finns på Play) var väldigt lika det du berättar, den heter Flocken.
 
Tack för svar, men det är inte Flocken jag menar. Det här är en ca 1 timme lång film som jag sett för kanske 4-5 år sedan (vet dock inte om den är äldre än så). I början av filmen ser man ”berättaren” som visar lite av vad hon sysslat med inom ridningen och sedan börjar hon ifrågasätta sig själv och sitt sätt att se på hästar och ridning. Hos sätter sig på ett plan till USA (om jag minns rätt) och har bokat in möten med typ fem olika personer i deras ”hästmiljö”.
 
@Brexit jag blev nyfiken då jag läst din tråd och kikade på filmen jag inte hört om/sett efter att den identifierats. Väldigt fin och mycket tänkvärd !

Tack för tipset 😄
 
Ja visst är den tänkvärd!! Tror att många skulle behöva se den - en väckarklocka oavsett om man kallar sig ryttare, hästägare, tränare eller något annat där man regelbundet hanterar dessa fantastiska djur.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 076
Senast: QueenLilith
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 495
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 786
Senast: Vallmo
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 795
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp