Söker halvblod skäckhingst

Quarizz

Trådstartare
Hej, Behöver hjälp! Söker hingst till mitt sto för säsongen 2021. Söker en skäckhingst som gärna tävlar hoppning/fälttävlan. 165cm +.

Ska va lätt att få tag på i Sverige sen gör det inget om det är fryst eller färskt.

Har Sir Cisco på listan just nu. Någon mer som har förslag på hingst?
 
Hej, Behöver hjälp! Söker hingst till mitt sto för säsongen 2021. Söker en skäckhingst som gärna tävlar hoppning/fälttävlan. 165cm +.

Ska va lätt att få tag på i Sverige sen gör det inget om det är fryst eller färskt.

Har Sir Cisco på listan just nu. Någon mer som har förslag på hingst?
Vad har stoet för styrkor/svagheter? Vilka egenskaper vill du ha hos hingsten förutom storlek och färg?
 
Eddy Wally en son till Querlybet Hero. Eddy har kanonstam och egenprestationer i fälttävlan t.om nuvarande 4* nivå och går att beställa via Stal de Muze i Belgien.
 
Tack för svar!

Ni som frågar om stoet behöver inte oroa er. Jag kommer gå igenom alla hingstar med erfarna uppfödare. Så JA just nu är jag ENBART intresserad att hitta hingstar baserat på färg. Det betyder INTE att jag i slutändan kommer gå efter den "finaste" utan alla kommer vi gå igenom noggrant och matcha rätt - så oroa er inte.

Vill enbart ha svar på min fråga, inget mer 🥰
 
Lovande unghäst vs. aktiv tävlingshäst är ju nu inte direkt samma sak.
Nja, där har vi nog olika definition. Tycker absolut att en fyraåring kan räknas som aktiv tävlingshäst. Han har visat att han fungerar på tävling och han har god kapacitet. Så i min värld tycker jag att han är värd att nämnas i tråden.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 121
Senast: tuaphua
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 256
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 308
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
2 792
Senast: Astrid1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp