Söker låt

Eurydome

Trådstartare
Jag var på ett café idag med en kompis där de spelade en låt som vi båda kände igen men inte kunde placera. Tyvärr frågade vi inte vilken låt det var. Nu kan jag inte släppa det!

Det är en låt på spanska, lugn och melodiös och lite i Manu Chao-stil men det är inte hans låt. Jag tror att musiken är akustisk gitarr och musikstilen känns mexikansk.

Den var populär för kanske 15-20 år sedan och jag har en stark känsla av att den hör till ett soundtrack till en film. Tyvärr kan jag ingen spanska så kan inte urskilja några ord.

Kanske att de sjunger något om ”un camayo”.

Nån som känner igen vilken det kan vara?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 21-årig medryttare/skötare till en D-ponny sedan drygt ett år tillbaka. Innan den här hästen så har jag arbetat ideellt som...
2
Svar
26
· Visningar
4 525
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För ett tag sedan började jag lyssna på en ljudbok. Den låg inom genren personlig utveckling/filosofi/psykologi, och hade kunnat vara...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hejsan! Jag har varit här och läst en hel del senaste åren, men inte blivit medlem förrän nu. :) Skulle behöva hjälp från er...
Svar
10
· Visningar
1 911
Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
8 108
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp