Söker: socialt husdjur

Matilda ww

Trådstartare
Jag söker ett socialt husdjur ( ej katt iller hund) eftersom min mamma har sagt att jag ska få ett husdjur elr två om den måste ha en kompis jag vill gärna kunna gå i koppel med den och gosa med deb jag vill gärna ha fler förslag
 
Jag söker ett socialt husdjur ( ej katt iller hund) eftersom min mamma har sagt att jag ska få ett husdjur elr två om den måste ha en kompis jag vill gärna kunna gå i koppel med den och gosa med deb jag vill gärna ha fler förslag
Marsvin är väldigt sociala djur. Kanske inget att gå i koppel med, men många som har dom i alla fall stundtals lösa inomhus. Gillar att sitta i knäet och mysa om man vant dom från början.
Jag har själv tre stycken och de är så söta!
 
Jag söker ett socialt husdjur ( ej katt iller hund) eftersom min mamma har sagt att jag ska få ett husdjur elr två om den måste ha en kompis jag vill gärna kunna gå i koppel med den och gosa med deb jag vill gärna ha fler förslag
Kaniner är jättetrevliga.
Alla gillar väl inte koppel, menmånga med lite träning gillar ju kaninhoppning och är då kopplade.

Jag bor med kanin som bor lös i huset. Följer efter mig och husse runt i huset, vil bli klappad massor och tigger godis vid sin godishylla och morötter i kylskåpet.
Kommer och möter i dörren när vi kommer hem.

Väldigt trevligt sällskapsdjur i min mening. Men som ändå klarar sig själv under dagen när vi jobbar
 
Jag söker ett socialt husdjur ( ej katt iller hund) eftersom min mamma har sagt att jag ska få ett husdjur elr två om den måste ha en kompis jag vill gärna kunna gå i koppel med den och gosa med deb jag vill gärna ha fler förslag
Säger också kanin, men var noga med att det antingen är välhanterade vuxna eller ungar med lugna, sociala föräldrar som också är framåt själva. Inte alla kaniner är sociala trots att de är hanterade från start.
 
Marsvin är väldigt sociala djur. Kanske inget att gå i koppel med, men många som har dom i alla fall stundtals lösa inomhus. Gillar att sitta i knäet och mysa om man vant dom från början.
Jag har själv tre stycken och de är så söta!
Instämmer! Jag har haft många marsvin, en av dem var världens coolaste. Han hoppade en gång ur sin hage för att springa hela långa vägen till köket när han hörde mig öppna kylskåpsdörren (där morötterna fanns). Han kunde även stå med frambenen mot hagkanten och vänta på att bli upplyft.
 
Säger också marsvin! Hade ett när jag var liten (då var det inte lika noga att de ska vara två som nu). Vi hade jättekul ihop, jag byggde labyrinter till honom och han gosade med mig i sängen på kvällarna osv. :heart
 
Kanin (er) säger jag. Så underbara ♥️

Jag vill slå ihjäl fördomen om att de bara sitter stilla i ett hörn av buren och är tråkiga. Alla kaniner jag har haft genom åren har varit olika personligheter och ingen av dem har varit tråkig.
Man måste bara ge dem utrymme, trygghet och tid för att visa vem de är.

En av mina kom hit efter att en barnfamilj tröttnat. Han bodde där i en vanlig liten innebur och satt bara i ett hörn. En riktigt "Tråkig kanin".

Han bodde inomhus hos oss, gick fritt och var bara inlåst om nätterna.
Han var såå personlig och rolig, fullt ös medvetslös dagarna i ända 😄 kom i full kareta när jag ropade på honom, låg på mina fötter när jag stod och diskade, var med oss i soffan när vi tittade på film, följde även med oss till stranden osv. Aktiv och ville vara med i allt vi gjorde.

Jag tror inte familjen förstod vilken liten pärla de missade, men jag är så glad att han fick komma till oss ❤️
 
Kanin (er) säger jag. Så underbara ♥️

Jag vill slå ihjäl fördomen om att de bara sitter stilla i ett hörn av buren och är tråkiga. Alla kaniner jag har haft genom åren har varit olika personligheter och ingen av dem har varit tråkig.
Man måste bara ge dem utrymme, trygghet och tid för att visa vem de är.

En av mina kom hit efter att en barnfamilj tröttnat. Han bodde där i en vanlig liten innebur och satt bara i ett hörn. En riktigt "Tråkig kanin".

Han bodde inomhus hos oss, gick fritt och var bara inlåst om nätterna.
Han var såå personlig och rolig, fullt ös medvetslös dagarna i ända 😄 kom i full kareta när jag ropade på honom, låg på mina fötter när jag stod och diskade, var med oss i soffan när vi tittade på film, följde även med oss till stranden osv. Aktiv och ville vara med i allt vi gjorde.

Jag tror inte familjen förstod vilken liten pärla de missade, men jag är så glad att han fick komma till oss ❤️
Vi skaffade sällskap till honom.
Kaniner ska ha kaninsällskap 😊
 
Kanin (er) säger jag. Så underbara ♥️

Jag vill slå ihjäl fördomen om att de bara sitter stilla i ett hörn av buren och är tråkiga. Alla kaniner jag har haft genom åren har varit olika personligheter och ingen av dem har varit tråkig.
Man måste bara ge dem utrymme, trygghet och tid för att visa vem de är.

En av mina kom hit efter att en barnfamilj tröttnat. Han bodde där i en vanlig liten innebur och satt bara i ett hörn. En riktigt "Tråkig kanin".

Han bodde inomhus hos oss, gick fritt och var bara inlåst om nätterna.
Han var såå personlig och rolig, fullt ös medvetslös dagarna i ända 😄 kom i full kareta när jag ropade på honom, låg på mina fötter när jag stod och diskade, var med oss i soffan när vi tittade på film, följde även med oss till stranden osv. Aktiv och ville vara med i allt vi gjorde.

Jag tror inte familjen förstod vilken liten pärla de missade, men jag är så glad att han fick komma till oss ❤️
Vi hade också en sådan kanin, Plupp. En black and tan dvärghermelin. Så fantastisk! fick honom också som omplacering.
 
Vi hade också en sådan kanin, Plupp. En black and tan dvärghermelin. Så fantastisk! fick honom också som omplacering.
Min var en svartvit dvärgvädur 😊, döpte om honom till Diff eftersom han diffade i kurvorna (drifting).
Tyvärr bröt han benet, fick komplikationer och fick somna in endast fyra år gammal 💔 men jisses vilket avtryck han gjorde ❤️
 
Va?? Jag hörde om en artikel om en familj som hade en sgägagm ( en sorts ödla) och den var jätte social kan visa artikeln
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
1 874
Senast: Scata
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
334
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 952
Senast: DeCloe
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 871
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp