Söker tips för Strömstad

Islandshästryttare

Trådstartare
Chansar på att det finns någon eller några Strömstadbor här. Var i Strömstad varje sommar som barn och ungdom, säkert i tio års tid sen varit tillbaka nån gång som vuxen också men det var under tråkiga omständigheter där jag hade annat att fokusera på än att turista. . Men det har ju förändrats jättemycket sen jag var barn. Ska åka upp två dagar och har en övernattning och bara koppla av och ha det lugnt och skönt, gärna bada lite. Åker upp på förmiddagen till Strömstad tar drygt två timmar med buss så jag kommer att ha två hela dagar om jag vill.

Ska definitivt ut till Kosteröarna men i övrigt då? Finns det nåt roligt eller sevärt? Några bra restaurangtips? Vad är bästa badstranden nuförtiden som man kan ta sig till med kollektivtrafik eller finns på någorlunda rimligt gångavstånd? När jag var ung vet jag att vi blanda nnat var på Seläters badplats men om jag inte missminner ligger det en bit utanför centrum? Vi var även på Capri havsbad. Men då åkte jag ju bil med mina föräldrar så då funderade jag inte så mycket på vart exakt det låg.
 
Alaska står på min önskelista, men man åker båt dit och den går (väl?) inte så ofta så kan vara bra att kolla upp i förväg.
Är en lite ö som ägdes av en tant som blev rik på att gräva guld i Alaska
 
Alaska står på min önskelista, men man åker båt dit och den går (väl?) inte så ofta så kan vara bra att kolla upp i förväg.
Är en lite ö som ägdes av en tant som blev rik på att gräva guld i Alaska

Aldrig hört talas om detta men gick in och läste till, det är definitivt något som låter som något i min smak. Går båt både vid 10, 11 och 12 från Strömstad vecka 29-31 och tre turer tillbaka också. Så är definitivt görbart! Tack för jättebra tips.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp