Sömn.....

Känns som många säger att det blir bättre runt 2.
Vi har tyvärr svårt med avlastning, vi har ingen släkt i närheten mer än svärföräldrarna och de är inte aktuella av olika anledningar tyvärr.
Vi försöker hjälpas åt så mycket vi kan mannen och jag så den ena iaf får några bra timmar på natten. Men eftersom den lille skriker i perioder mycket på natten är det svårt för oss att ha båda barnen på natten. Det blir alltid att vi måste ta varsin.
Den stora killen sover ju bra som tur är, men han kommer alltid in till vårt sovrum på natten och vill sova där. Vilket han såklart får.
Har ni nån som kan avlasta dagtid? Syskon? Kusiner? Innan jag fick barn var jag ofta hem hos en av mina kusiner och lekte ute eller inne med deras äldsta så fick föräldrarna sova med den lille på dagen på helgerna. Jag tycker det var starkt av dem att be om hjälp och jag tror få säger nej när man gör det. Även nu när vi har eget barn försöker vi erbjuda avslappning till vänner/släktingar eftersom vi är igenom det ”värsta”.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 002
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 643
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 312
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp