Sömnlös natt!!

K

knytt

I natt blev det inte mycket sömn mina vänner. Jag har ju som bekant en kattunge hemma som i natt lyckades konvertera mina snart 3år gamla kastratpojkar till 4mån kattungar!!

Det var ett liv utan dess like. Vet inte hur många gånger jag gick upp och gav dom en leksaksråtta istället för en pappersboll. När det väl blev tyst hittade lilltjejen "skrammelbollen" som är i hårdplast och innuti finns en liten kula. Den skulle såklart rullas på parkettgolvet, in i väggar .... under sängen osv.

Nu är den beslagtagen. Hur kan man göra sånna leksaker! :confused: och hur hamnade dom hemma hos mig!!?

Somnade äntligen om, för att sedan få en 6kg katt, en till 6kg katt och sedan en betydligt lättare katt över mig men som stannade till i fotändan och satte sina sylvassa tänder i mina tår ...

Nu på morronen är dom något avslagna! Och idag ska jag se till att trötta ut kissarna INNAN jag går och lägger mig!

Visst är det härligt att ha katt! :love: :D :D :D
 
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
När jag hade småttingarna hemm, märkte jag också hur många låtande kattleksaker jag egentligen har. Urk !!??

Det där med konvertering gav mig en idé. Kan det vara därför Yoga inte blir dräktig, för att hon på pappret är 3 år men i sinnet bara 3 månader :confused: :confused: :angel: :bump:
 
Grundregel 1: Plocka bort alla leksaker som låter när du går och lägger dig.

Grundregel 2: Plocka bort alla lösa föremål överhuvudtaget. Det finns ingen hejd på hur katter kan få de mest oväntade grejer att låta på natten.

Grundregel 3: Plocka även bort de där leksakerna som varit utlekta senaste halvåret, dem som katten tröttnat på. Under natten genomgår de ofta nån sorts metamorfos och blir det roligaste i hela världen för katterna.

Grundregel 4: Ställ in dig på att du inte kommer att sova särskilt mycket. När nu alla roliga grejer är borta kommer katterna att leka med ditt hår och dina fötter i stället - hela natten :devil:
Tänk positivt enligt ordspråket: Sova kan man göra när katterna blir gamla :D!

mandalaki
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp