Sömnmätning med Fitbit

Jag har! Sover med min varje natt. Den verkar vara väldigt korrekt för mig faktiskt.
 
Vilken modell har du, och vad har du kunnat utläsa?
Jag har en FitBit Charge 2 och den visar tydligt att jag är vaken långt mer än jag förstått (dvs under längre stunder nattetid), särskilt när jag har mina sömnproblem. Även att jag somnar mycket senare än jag tänker att jag gör. Jag har helt enkelt fått svart på vitt att jag sover rätt lite.

För mig har den hjälpt att skärpa till sömnen - att gå och lägga mig mycket tidigare.
 
Fit bit charge 2. Tror det är ganska korrekt mätt.

Det verkar vara i början av natten jag sover sämre med en del korta vakna delar och sedan väldigt bra och det är så det känns också.
 
Jag har en FitBit Charge 2 och jag ÄLSKAR den! Delvis för att den får mig att röra mer på mig när jag faktiskt ser hur många steg jag går och sen tycker jag utmaningarna man kan göra med andra i appen är superkul. Jag och 2 kollegor brukar köra Weekday Challenge och ibland även Weekend Warrior, och det handlar inte om att hetsa varandra men det är väldigt motiverande när man kan heja på varandras framsteg :) Angående sömnmätningen så är jag väldigt impad av den, den visade att även om jag somnar fort så vaknar jag till väldigt många gånger under natten och det blir så otroligt tydligt när jag är stressad eller mår dåligt så sover jag mycket sämre.
Tycker om själva armbandet och att man kan byta ut armbandsdelen om man vill variera sig, appen är snygg och överskådlig.
Jag rekommenderar den absolut!
 
Hur funkar GPSen? Så att man i efterhand ser vart man rör sig? Eller så att någon kan följa en?

Också nyfiken på vad funktionen "vägledda andningspauser" innebär.
 
Jag har en charge 2 och är supernöjd. Modellen har inte gps utan mäter bara aktivitet. Instämmer med de tidigare inläggen om att sömnmätningen verkar vara korrekt och att den gett mig en del överraskningar. Den mäter dessutom puls så man kan följa hur den förändrar sig vid ansträngning och den räknar ut medelvilopuls. För mig så är sambandet mellan vilopulsen och sömn tydlig. Jag har dragit slutsatsen att jag är mer stressad än jag förstått och att det får negativa konsekvenser för min sömn.
 
Så, nu har jag kommit hem med Fitbit Alta HR, tyvärr var jag tvungen att börja med att ladda den men nu har jag synkat med iPhonen. Visar sig redan att jag inte är nöjd med min vilopuls ;)
 
Så, nu har jag kommit hem med Fitbit Alta HR, tyvärr var jag tvungen att börja med att ladda den men nu har jag synkat med iPhonen. Visar sig redan att jag inte är nöjd med min vilopuls ;)

Vad har du och vad vill du ha?

Jag har ju väldigt låg vilopuls, typ elitidrottare.....men så har jag ju också sköldkörtelproblem.
 
Ligger på 76 nu och det är väldigt mycket över vad jag brukar ha. Jag är inte förvånad, men det är absolut en hög motivator att komma igång och motionera.
 
Ligger på 76 nu och det är väldigt mycket över vad jag brukar ha. Jag är inte förvånad, men det är absolut en hög motivator att komma igång och motionera.

Så, du har varit ganska fit med andra ord? Då förstår jag att du inte är nöjd. Bra motivation, som sagt.

Själv ligger jag på 57-60 när jag har som lägst. Det beror inte på att jag är fit på något sätt. Visst snittar jag runt 10 000 - 12 000 steg per dag men bara gång.
 
Ja, jag har varit vardagsfit med två hästar, cykel till jobb, styrketräning och några löprundor. Senare med dagliga promenader och hyggligt regelbundna löprundor.

Nu: inget.

Well, dax att komma igång :D
 
När det kommer till pulsmätare som sitter i klockan och bara mäter på handleden så får man ta det mer som en hint än ett faktiskt värde. Felmarginalen kan vara rätt så stor. Vill man ha ett mer korrekt värde så får man ha ett separat pulsband runt bröstkorgen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 659
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Jag behöver en ny träningsklocka. Har en Fitbit Charge 5 som batteriet har lagt av på. Innan dess hade jag en Fitbit Charge 3 och där...
Svar
0
· Visningar
222
Senast: majola
·
Svar
2 002
· Visningar
62 671
IT & mobiler Jag har en fitbit versa 2. Den gör inget annat än att krångla.. Just nu ligger den på laddning sen två dagar och bara blinkar med...
2
Svar
23
· Visningar
1 135
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp