Söndagsintervju idag - Linnea Claeson

tanten

Trådstartare
P1s söndagsintervju idag med Linnea Claeson.

Hörde ni den? Jag hörde större delen och blev lite förundrad över att hon fick så tuffa och vinklade frågor. T.ex. i slutet där intervjuaren frågade om det inte var ohederligt att inte berätta att de mängder av trakasserier hon mött skedde när hon gick på en gata där fotbollsfans firade.
Jag själv funderar varför det har nån som helst relevans? Är män ursäktade om det sker i ett sammanhang där de är i gruppå och inte helt nyktra?

Vad tyckte ni? https://sverigesradio.se/avsnitt/1400104
 
P1s söndagsintervju idag med Linnea Claeson.

Hörde ni den? Jag hörde större delen och blev lite förundrad över att hon fick så tuffa och vinklade frågor. T.ex. i slutet där intervjuaren frågade om det inte var ohederligt att inte berätta att de mängder av trakasserier hon mött skedde när hon gick på en gata där fotbollsfans firade.
Jag själv funderar varför det har nån som helst relevans? Är män ursäktade om det sker i ett sammanhang där de är i gruppå och inte helt nyktra?

Vad tyckte ni? https://sverigesradio.se/avsnitt/1400104
Jag hörde inte hela men blev också förvånad. Martin Wicklin brukar ju vara en suverän intervjuare. Här tyckte jag att han var hårdare än han brukar. Jämför med till exempel intervjun med Virtanen. (I och för sig gjorde Virtanen bort sig helt på egen hand där. Fast det fattade han inte.)
 
P1s söndagsintervju idag med Linnea Claeson.

Hörde ni den? Jag hörde större delen och blev lite förundrad över att hon fick så tuffa och vinklade frågor. T.ex. i slutet där intervjuaren frågade om det inte var ohederligt att inte berätta att de mängder av trakasserier hon mött skedde när hon gick på en gata där fotbollsfans firade.
Jag själv funderar varför det har nån som helst relevans? Är män ursäktade om det sker i ett sammanhang där de är i gruppå och inte helt nyktra?

Vad tyckte ni? https://sverigesradio.se/avsnitt/1400104


Gissar på att folk vill ta del i kakan när det gäller att kritisera henne nu efter allt stormande iom att hon klippt och klistrat ihop konversationer och postat dom på sin instagram. Pack-mentalitet antar jag.
 
P1s söndagsintervju idag med Linnea Claeson.

Hörde ni den? Jag hörde större delen och blev lite förundrad över att hon fick så tuffa och vinklade frågor. T.ex. i slutet där intervjuaren frågade om det inte var ohederligt att inte berätta att de mängder av trakasserier hon mött skedde när hon gick på en gata där fotbollsfans firade.
Jag själv funderar varför det har nån som helst relevans? Är män ursäktade om det sker i ett sammanhang där de är i gruppå och inte helt nyktra?

Vad tyckte ni? https://sverigesradio.se/avsnitt/1400104

Jag vet inte, med tanke på hur otroligt mycket kritik och vidrig respons hon fått tror jag det är bra att hon får möjlighet att svara lite tuffare frågor också. Jag vet inte om det kommer påverka någon av hatarna, men det är möjligen större chans att det gör det om hon lugnt och sakligt kan svara på tuffa frågor än om hon intervjuas av någon som helt tydligt står på hennes sida.
Jag tycker hon skötte det bra, och det lilla jag sett från henne om det är hon själv nöjd med intervjun? Hon säger ju t.ex precis som du att det inte är förmildrande att de var i grupp eller fulla. Nu fick hon ju möjlighet att bemöta just den kritiken och säga just det, och inte bara ursäkta att hon inte varit tydligare.

Sen var ju en del av frågorna lite goddag yxskaft. I nåt tillfälle sa han att "Du gjorde ju såhär och såhär för att uppnå det här och det här. Varför gjorde du det?". Alltså, han svarade precis sin egen fråga innan han ställde den.
 
P1s söndagsintervju idag med Linnea Claeson.

Hörde ni den? Jag hörde större delen och blev lite förundrad över att hon fick så tuffa och vinklade frågor. T.ex. i slutet där intervjuaren frågade om det inte var ohederligt att inte berätta att de mängder av trakasserier hon mött skedde när hon gick på en gata där fotbollsfans firade.
Jag själv funderar varför det har nån som helst relevans? Är män ursäktade om det sker i ett sammanhang där de är i gruppå och inte helt nyktra?

Vad tyckte ni? https://sverigesradio.se/avsnitt/1400104
Jag tycker absolut det är relevant med att det var fotbollshuliganer.
Inte för att det är ok men sexuella trakasserier men det är ju rätt stor skillnad på den situationen och att ha blivit trakasserad i samma mängd en vanlig dag på stan.
 
Det undrar jag också. Man har ju fattat från början att hon ljög.
Jag har egentligen aldrig följt Linnea men ja att hon har tagit påsig en gigantisk offerkofta och lånat, tagit och aktivt uppsökande av mer eld på brasan är ju väldigt uppenbart. Jag vet inte om hon ljugit direkt, men hon har exploaterat offerrollen för sit eget kändisskap på ett sätt som jag tycker är sjukt.
 
Jag tycker hon skötte det bra, och det lilla jag sett från henne om det är hon själv nöjd med intervjun? Hon säger ju t.ex precis som du att det inte är förmildrande att de var i grupp eller fulla. Nu fick hon ju möjlighet att bemöta just den kritiken och säga just det, och inte bara ursäkta att hon inte varit tydligare.
Tycker du verkligen att,hon skötte det bra? Jag tycker nog mest att hon ålar runt, svarar på andra saker än vad frågan faktiskt gäller eller säger att hon inte förstår frågan.

Allmänt:
Jag har så himla svårt för LC som feministisk ikon faktiskt. Förstår inte den här dyrkan av henne. Det är kitchig instafeminism som mest handlar om henne själv som individ och detta drar hon in skattepengar för. Det gör mig faktiskt lite förbannad.
 
Varför spelar det roll? Att det hände är väl det viktigaste, inte vad männen kan tänkas ursäkta sig med.
Vilken situation det hände i spelade absolut roll. Det är faktiskt stor skillnad på om man blir konstant trakasserad mitt i ett stort gäng män eller om det skulle vara en vardagssituation. Hon får det ju att framstå som att det är vilken måndag som helst - vilket det ju uppenbarligen inte är. Att få det att framstå som att det är en helt vanlig dag är ju uppenbarligen hennes tanke med för att folk ska reagera ännu mer och ev för att dra på sig offerrollen ännu mer.
Det handlar inte ett dugg om att tycka att deras beteende är okej eller ursäkta det. Kontexten är viktig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sminktråden
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp