Söndagsintervju idag - Linnea Claeson

Bra att rektorn var där! Formuleringen som citerades fick det att låta som att så inte var fallet.
Men även i din nya länk konstaterar de att det var stökigt och att saker ropades ut som var kränkande. Snarare något som styrker LCs berättelse än att de skulle försöka säga att det aldrig hänt, som @Blue menade.

Jag syftar på all denna uppståendelse som varit kring henne på sistone, som föranlett den intervjun som var grunden till denna trådstart. Jag har uppfattat det som ett ursinningslöst drev, med luddig utgångspunkt. Hatet kan du finna i kommentarsfälten där ämnet tas upp.
Just detta mantrat om hur hon LJÖG(!!!!!). Okej, men ingen har något bevis på det? Hur kunde det ha blåsts upp så mycket? Jag hänger inte med alls.
Tänker du på typ Svärijsarna eller? För dessa hatar ju alla som syns som de inte gillar. Vet inte dessa riktigt räknas sas i detta om man ska prata drev?
För annars har jag verkligen inte sett något?

Här har du grunden till inläggen, som synes är det inte alls luddigt.
http://myrannosaurus.se/lcadbsh/
 
@Blue
I länken Wingates delade senaste framgår tydligt av rektorn att kränkande saker ropades ut och att det var tidvis stökigt.

Att LC och skolan har olika åsikter om allvarlighetsgraden i detta är tydligt, det säger jag inte emot.
Däremot är ditt påstående om att "...hennes krönika om föreläsningen på en skola i Härnösand där skolledningen fick gå ut med ett brev till föräldrarna och i princip berätta att det som hon har skrivit inte har hänt." tydligen felaktigt, baserat på de länkar ni presenterat.

Rektorn och skolledningen anser uppenbarligen att Linneas version av händelseförloppet inte har hänt. De bedömer inte heller allvarlighetsgraden i de påstådda kränkningarna utan vänder sig mot Linneas beskrivning av vad som faktiskt skett.
 
Tänker du på typ Svärijsarna eller? För dessa hatar ju alla som syns som de inte gillar. Vet inte dessa riktigt räknas sas i detta om man ska prata drev?
För annars har jag verkligen inte sett något?

Här har du grunden till inläggen, som synes är det inte alls luddigt.
http://myrannosaurus.se/lcadbsh/

Svärjisarna? Är det nya benämningen på högertroll? :p Och vart går då gränsen för en Svärjis och någon "som räknas"?
Jag tycker det är drev när man ser inlägg på inlägg som tvärsäkert säger att hon ljuger eller som förvränger historier (t.ex som att påstå att rektorn i Härnösand säger att det LC beskriver inte alls hänt), eller att sprida teorier som om det vore bekräftade sanningar.
Tack för länken, jag har inte kunnat ta del av podden så det var intressant. Tycker en hel del var ganska luddigt faktiskt. "Vi har en källa..." "Vi har pratat med personer..." Jaha. Vilken källa, vilka personer? Hur vet vi att de är trovärdiga? "Vi har kommit över 100 slumpmässigt utvalda mail som skickats till Linnéa..." uhh, ja okej. Hur kom ni över dem? Vem har fått fram dem? Vad hade den personen för agenda? Hur blev de "slumpmässigt" utvalda? Osv.
Jag tycker de har en del bra poänger också dock, och vissa källor var redovisade och verkade legit utan att ha grävt vidare. Jag har bättre förståelse nu för vart de åsikter jag sett om att hon bidrar till att andra offer misskrediteras kommer från i alla fall. Jag förstår skeptsismen och tycker det är bra att hon granskas.

@Blue Fast det stämmer inte. De skriver (och säger i din egen länk) att de tycker att LC starkt förstärkt det beteende som visades upp, inte att det i princip aldrig hände som du påstått.
 
Ja alltså regga sig på gaysidor och sen lägga ut bilder hon har fått där under anonymt alias som om bilderna vore sända till henne.
Det är ju också uppenbart att hon hittat på flera historier. Sanslöst pinsamt för henne. Förstår inte att folk ens följer henne.
Regga sig på gaysidor?
Jag har läst att hon delat saker som andra fått skickat till sig. Hon har heller aldrig påstått att allt är hennes eget, hon har nog trott att det är uppenbart.
 
Jag tycker absolut det är relevant med att det var fotbollshuliganer.
Inte för att det är ok men sexuella trakasserier men det är ju rätt stor skillnad på den situationen och att ha blivit trakasserad i samma mängd en vanlig dag på stan.
Vet du. Det tycker inte jag.

OM det skulel vara ursäktande så är det för att män i grupp förväntas - och ursäktas för - bete sig som rövhattar. Det är väl själva poängen?

Det ska inte bara beroende på situation om sexuella trakasserier betraktas som allvarligt eller inte.
 
Vet du. Det tycker inte jag.

OM det skulel vara ursäktande så är det för att män i grupp förväntas - och ursäktas för - bete sig som rövhattar. Det är väl själva poängen?

Det ska inte bara beroende på situation om sexuella trakasserier betraktas som allvarligt eller inte.
Men återigen. Det är inte ett ursäktande - men det är två helt olika situationer och det är inte sanningsenligt att låtsas som om det är en helt vanlig dag.
 
Jag tycker det är bra och tycker nog inte att hon granskats speciellt hårt heller. För övrigt tycker jag det är lite sorgligt att det ska behöva gå genom "privata" kanaler som Haveristerna och bli tillräckligt stort där för att allmänna media inte ska kunna ignorera det innan de tar upp det. I allmänhet är det väldigt dåligt med granskningar så länge man kallar sig feminist. Ändamålet helgar inte alltid medlen och att ljuga om sexuella trakasserier är en slippery slope som i slutändan bara kommer drabba de som faktiskt är offer för det.

Jag tycker faktiskt inte att kontexten är viktig när det handlar om övergrepp. Tvärtom.
Att bli busvisslad på är inte ett övergrepp. Sexuella inviter är inte ett övergrepp. Att nån skriker könsord efter en är inte heller ett övergrepp.

Det är obehagligt och jävligt onödigt men det är inte ett övergrepp. Det enda som händer när man börjar bunta ihop allt mindre saker inom samma begrepp är att begreppet tillslut urholkas och offer tappar trovärdighet.
 
Att det är mycket klipp och klistra har ju inte direkt varit en hemlighet. Eller att mycket är sådan som andra fått och mailat till LC.

Men det är ju ett smart drag att göra LC till boven om man vill minska ner betydelsen av det sjukt många män ägnar sig åt.
 
Att det är mycket klipp och klistra har ju inte direkt varit en hemlighet. Eller att mycket är sådan som andra fått och mailat till LC.

Men det är ju ett smart drag att göra LC till boven om man vill minska ner betydelsen av det sjukt många män ägnar sig åt.

Eller hur!

Så påpassligt att vrida bort fokus från ett reellt problem (trakasserier) och göra en budbärare till bov.
 
Jag tycker det är bra och tycker nog inte att hon granskats speciellt hårt heller. För övrigt tycker jag det är lite sorgligt att det ska behöva gå genom "privata" kanaler som Haveristerna och bli tillräckligt stort där för att allmänna media inte ska kunna ignorera det innan de tar upp det. I allmänhet är det väldigt dåligt med granskningar så länge man kallar sig feminist. Ändamålet helgar inte alltid medlen och att ljuga om sexuella trakasserier är en slippery slope som i slutändan bara kommer drabba de som faktiskt är offer för det.


Att bli busvisslad på är inte ett övergrepp. Sexuella inviter är inte ett övergrepp. Att nån skriker könsord efter en är inte heller ett övergrepp.

Det är obehagligt och jävligt onödigt men det är inte ett övergrepp. Det enda som händer när man börjar bunta ihop allt mindre saker inom samma begrepp är att begreppet tillslut urholkas och offer tappar trovärdighet.
Nej i strikt juridisk mening är det ofredande.
 
Jag tycker det är bra och tycker nog inte att hon granskats speciellt hårt heller. För övrigt tycker jag det är lite sorgligt att det ska behöva gå genom "privata" kanaler som Haveristerna och bli tillräckligt stort där för att allmänna media inte ska kunna ignorera det innan de tar upp det. I allmänhet är det väldigt dåligt med granskningar så länge man kallar sig feminist. Ändamålet helgar inte alltid medlen och att ljuga om sexuella trakasserier är en slippery slope som i slutändan bara kommer drabba de som faktiskt är offer för det.


Att bli busvisslad på är inte ett övergrepp. Sexuella inviter är inte ett övergrepp. Att nån skriker könsord efter en är inte heller ett övergrepp.

Det är obehagligt och jävligt onödigt men det är inte ett övergrepp. Det enda som händer när man börjar bunta ihop allt mindre saker inom samma begrepp är att begreppet tillslut urholkas och offer tappar trovärdighet.
Håller med.
Hade de stora medierna gjort sitt jobb så hade ju inte Haveristerna behövt granska liksom. Men istället så har alla okritiskt hyllat henne och kastat priser på henne.

Ja, det har gått inflation i ordet övergrepp och jag ser verkligen inget positivt med det.
 
Att det är mycket klipp och klistra har ju inte direkt varit en hemlighet. Eller att mycket är sådan som andra fått och mailat till LC.

Men det är ju ett smart drag att göra LC till boven om man vill minska ner betydelsen av det sjukt många män ägnar sig åt.
Hon synliggör objektifieringen av kvinnor. Hur kan hennes beteende bli det problematiska här? När den uppenbara elefanten i rummet är att kvinnor är rädda och känner sig obekväma när grupper av män inte kan bete sig respektfullt?

"Jag skiter i om det är sant det är för jävligt ändå"?

Jag förstår inte hur man inte kan se problematiken i att man ljuger om sådana här allvarliga saker. Hennes beteende är problematiskt för att det gör att de som faktiskt inte råkar illa ut inte blir trodda när de berättar om det. Att en "feminist" öppet kan ljuga om att män beter sig som svin mot henne, mordhotar henne, trakasserar henne - helt ogrundat, och massmedia samt alla andra små internetaktivister sväljer det med hull och hår och stämmer in i kören. Ni förstår inte hur det snarare stjälper än hjälper?
 
"Jag skiter i om det är sant det är för jävligt ändå"?

Jag förstår inte hur man inte kan se problematiken i att man ljuger om sådana här allvarliga saker. Hennes beteende är problematiskt för att det gör att de som faktiskt inte råkar illa ut inte blir trodda när de berättar om det. Att en "feminist" öppet kan ljuga om att män beter sig som svin mot henne, mordhotar henne, trakasserar henne - helt ogrundat, och massmedia samt alla andra små internetaktivister sväljer det med hull och hår och stämmer in i kören. Ni förstår inte hur det snarare stjälper än hjälper?

Ja just nu blir ju fokus på LC istf männen, som haft ett lite obekvämt fokus ett kort tag, ett alldeles för kort tag.
 
Ja just nu blir ju fokus på LC istf männen, som haft ett lite obekvämt fokus ett kort tag, ett alldeles för kort tag.
Men att överdriva och skarva sanningen hjälper ju inte. Om man nu vill lyfta problemen så får man ju göra det sanningsenligt så det går att jobba med.
Det blir lite samma sak som rasisterna gör annars, man tar en grej och ljuger om den för att få mer effekt.

Bla Lady Dahmer har ju pratat om den här tystnadskulturen som blivit inom feminismen, att man inte får kritisera eller lyfta problem med andra feminister och det är ju helt galet. Ska feminismen ha samma tystnadskultur som man lyfte under MeToo? Där kan vi ju snacka om att döda kampen.
 
Men att överdriva och skarva sanningen hjälper ju inte. Om man nu vill lyfta problemen så får man ju göra det sanningsenligt så det går att jobba med.
Det blir lite samma sak som rasisterna gör annars, man tar en grej och ljuger om den för att få mer effekt.

Bla Lady Dahmer har ju pratat om den här tystnadskulturen som blivit inom feminismen, att man inte får kritisera eller lyfta problem med andra feminister och det är ju helt galet. Ska feminismen ha samma tystnadskultur som man lyfte under MeToo? Där kan vi ju snacka om att döda kampen.

Jag har dock inte påstått att man inte får lyfta eller diskutera eller problematisera.

Jag hängde på AO ”från början” (om man kan säga så om ett IG-konto) och har alltid vetat om att det är klippt och klistrat, andras mail, berättelser osv. Så att andra blev ”va! Är det sant?! 🤬” blev en liten ”ja? Det var ju tydligt från början och varken dolt eller hymlat med.
 
Jag har dock inte påstått att man inte får lyfta eller diskutera eller problematisera.

Jag hängde på AO ”från början” (om man kan säga så om ett IG-konto) och har alltid vetat om att det är klippt och klistrat, andras mail, berättelser osv. Så att andra blev ”va! Är det sant?! 🤬” blev en liten ”ja? Det var ju tydligt från början och varken dolt eller hymlat med.
Fast det blir ju så när det direkt kommer kommentarer om att man skjuter budbäraren/gör LC till boven etc. vad ska man svara på det liksom? Det dödar ju diskussionen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp