Söndagsintervju idag - Linnea Claeson

Tycker också sammanhanget helt klart spelar roll när det gäller att använda en situation för att göra en poäng, även om det så klart inte gör trakasserier mer ok. I vissa fall är förolämpningar och liknande snarare orsakade av att vissa människor är rövhål mot alla i sin omgivning snarare än att de specifikt trakasserar kvinnor.
 
Jag har dock inte påstått att man inte får lyfta eller diskutera eller problematisera.

Jag hängde på AO ”från början” (om man kan säga så om ett IG-konto) och har alltid vetat om att det är klippt och klistrat, andras mail, berättelser osv. Så att andra blev ”va! Är det sant?! 🤬” blev en liten ”ja? Det var ju tydligt från början och varken dolt eller hymlat med.
Inte klippt och klistrat i som att det är någon annan som råkat ut för det utan klippt och klistrat som i att det är helt fabricerat.

Dickpics är hämtade från porrsajter. Så många av dessa "hatmeddelanden" som ska ha kommit till just Linnea är för det första extremt lika varandra och för det andra innehåller alltid delar om hur snygg hon är även om de såklart är otrevliga.

Jag tycker det har varit sjukt uppenbart från början att den "feministiska kampen" bara är bullshit och det handlar om en enorm narcissist som har hittat ett ypperligt sätt att placera sig själv i rampljuset konstant medan hon kan tjäna bra med pengar på det.

Hoppas verkligen hon och hennes likar (typ Cissi Wallin) försvinner från sociala medier snart innan det inte går att ha en vettig diskussion om mäns (faktiska) odrägliga beteende över huvud taget.
 
Inte klippt och klistrat i som att det är någon annan som råkat ut för det utan klippt och klistrat som i att det är helt fabricerat.

Dickpics är hämtade från porrsajter. Så många av dessa "hatmeddelanden" som ska ha kommit till just Linnea är för det första extremt lika varandra och för det andra innehåller alltid delar om hur snygg hon är även om de såklart är otrevliga.

Jag tycker det har varit sjukt uppenbart från början att den "feministiska kampen" bara är bullshit och det handlar om en enorm narcissist som har hittat ett ypperligt sätt att placera sig själv i rampljuset konstant medan hon kan tjäna bra med pengar på det.

Hoppas verkligen hon och hennes likar (typ Cissi Wallin) försvinner från sociala medier snart innan det inte går att ha en vettig diskussion om mäns (faktiska) odrägliga beteende över huvud taget.

Jag tycker att det är bra att sånna som Cissi Wallin och Linnéa Classon finns och ger röst till det många andra upplever men själva inte kan uttrycka.

Visst kan jag ibland tycka att CW agerar fel men jag tycker att det positiva hon bidrar med är så oerhört mycket viktigare, jag kräver inte att varje liten sak hon gör i livet ska vara perfekt för det är det få av oss som klarar av.

Dessa personer får motta oerhört mycket hat för att dom framför sina åsikter men dom gör det ändå. Du menar antagligen att dom gör det för att få uppmärksamhet och om det skulle vara så, spelar det någon roll??

Jag tycker det är viktigt för feminismen att människor vågar uttrycka sig och uppmärksamma problemen i samhället även om dom själva inte är helt perfekta. Ska vi vänta tills det kommer feministier som vill föra en kamp på social medier och som aldrig gör något fel i patriarkatets ögon tror jag att vi får vänta förgäves. Bättre att det händer något nu även om det skulle bli lite fel.

Har du förslag på någon vettig feminist som jag borde följa på sociala medier? Alltid kul med nya inspirationskällor 😃
 
Visst kan jag ibland tycka att CW agerar fel men jag tycker att det positiva hon bidrar med är så oerhört mycket viktigare, jag kräver inte att varje liten sak hon gör i livet ska vara perfekt för det är det få av oss som klarar av.
CW som kastar alla sina "medsystrar" under bussen så fort det gynnar henne? Som hotar folk med soc, lägger ut andras övergreppshistorier på sin insta mot deras vilja, som hotar folk som kritiserar henne? Betalar sina nannys svart trots att kritiserat sånt tidigare(vitt borde ju inte vara ett problem när man är miljonär)?
Som försöker påstå att det är pga hennes anmälan mot Virtanen som hon blir förtalsanmäld?
Verkligen en stor feministisk förkämpe..

Jag gillar ju LD betydligt mer då. Vi är inte alltid överrens (i många frågor är vi oense) men hon är ju genuin iaf.
 
Tänker du på typ Svärijsarna eller? För dessa hatar ju alla som syns som de inte gillar. Vet inte dessa riktigt räknas sas i detta om man ska prata drev?
För annars har jag verkligen inte sett något?

Här har du grunden till inläggen, som synes är det inte alls luddigt.
http://myrannosaurus.se/lcadbsh/
Jag har försökt leta men har haveristerna och bloggbevakning någon trovärdighet? Följer de god publicistisk sed, granskas av någon eller så?
 
Jag har försökt leta men har haveristerna och bloggbevakning någon trovärdighet? Följer de god publicistisk sed, granskas av någon eller så?
Ptja. Man har ju arbetat upp en trodvärdighet iom att både Henko och Myra drivit IRM.
Haveristerna har erbjudit att de journalister som vill kan få tillgång till deras källor och så men ingen verkar ha nappat. Man har aldrig själva påstått att de är journalister så, men som sagt det mesta underlaget ligger ute förutom källorna.
 
Ptja. Man har ju arbetat upp en trodvärdighet iom att både Henko och Myra drivit IRM.
Haveristerna har erbjudit att de journalister som vill kan få tillgång till deras källor och så men ingen verkar ha nappat. Man har aldrig själva påstått att de är journalister så, men som sagt det mesta underlaget ligger ute förutom källorna.
Det är ju tveksam journalistik att använda "vi pratade med en snubbe som sa att". Är det en dagstidning så vet man att de blir granskade och måste kunna stå för sina källor. Poddarna, bloggbevakning och haveristerna hamnar ju mer under hörsägen.

Inte Rasist men är ju ett humoristiskt konto som uppmärksammar konstigheter men kanske inte den mest pålitliga av källor.

Bloggbevakning verkar vara mest trams?
 
Ptja. Man har ju arbetat upp en trodvärdighet iom att både Henko och Myra drivit IRM.
Haveristerna har erbjudit att de journalister som vill kan få tillgång till deras källor och så men ingen verkar ha nappat. Man har aldrig själva påstått att de är journalister så, men som sagt det mesta underlaget ligger ute förutom källorna.
En anledning till att dagstidningarna inte hakat på är sannolikt att det inte finns tillräckligt med substans.
 
Det är ju tveksam journalistik att använda "vi pratade med en snubbe som sa att". Är det en dagstidning så vet man att de blir granskade och måste kunna stå för sina källor. Poddarna, bloggbevakning och haveristerna hamnar ju mer under hörsägen.

Inte Rasist men är ju ett humoristiskt konto som uppmärksammar konstigheter men kanske inte den mest pålitliga av källor.

Bloggbevakning verkar vara mest trams?

Inte rasist men... är knappast bara ett ”humoristiskt konto”. Det är en organisation som aktivt har granskat SD och högerextrema i många år. De har gjort flera avslöjanden som sedan lyfts i media(med IRM som källa).
 
Har du förslag på någon vettig feminist som jag borde följa på sociala medier? Alltid kul med nya inspirationskällor 😃

Jag tar mig friheten att svara. På instagram följer jag bl a Lady Dahmer, Karin Kajjan, Vardagsrasismen(Paula).

Just CW tycker jag betett sig så illa att jag har svårt att se henne som en feministisk förebild öht. LC känns mer harmlös ur det avseendet iaf även om jag personligen inte är intresserad av att följa henne.
 
Jag tar mig friheten att svara. På instagram följer jag bl a Lady Dahmer, Karin Kajjan, Vardagsrasismen(Paula).

Just CW tycker jag betett sig så illa att jag har svårt att se henne som en feministisk förebild öht. LC känns mer harmlös ur det avseendet iaf även om jag personligen inte är intresserad av att följa henne.
Jag som verkar ja bott under en sten och upptäckte CW för bara ett par månader sedan, vad är det hon har gjort som är så illa?

KL
Angående LC jag tycker definitivt att man ska få ifrågasätta feminister, men jag hänger inte med hur det inte kan vara uppenbart att hon klippt och klistrat o.s.v. Tagit andras storys och liknande.
Hon driver en feminism som jag har svårt att förstå, eller ja, det är ju bra att det uppmärksammas om kränkningar som sker o.s.v. hon är HBTQ+ positiv och liknande. MEN hon verkar till 99% mest intresserad av att lägga upp snygga bilder på sig själv.
 
Jag som verkar ja bott under en sten och upptäckte CW för bara ett par månader sedan, vad är det hon har gjort som är så illa?

KL
Angående LC jag tycker definitivt att man ska få ifrågasätta feminister, men jag hänger inte med hur det inte kan vara uppenbart att hon klippt och klistrat o.s.v. Tagit andras storys och liknande.
Hon driver en feminism som jag har svårt att förstå, eller ja, det är ju bra att det uppmärksammas om kränkningar som sker o.s.v. hon är HBTQ+ positiv och liknande. MEN hon verkar till 99% mest intresserad av att lägga upp snygga bilder på sig själv.

Det är väldigt mycket som kommit fram nu på sistone. I och med att det blev tjafs internt i Gardet, ett projekt som hon var med och startade upp så rullades även gamla saker som andra personer råkat ut för fram.
Det finns sammanfattningar på Bloggbevakning men flera andra har skrivit.
 
Det är väldigt mycket som kommit fram nu på sistone. I och med att det blev tjafs internt i Gardet, ett projekt som hon var med och startade upp så rullades även gamla saker som andra personer råkat ut för fram.
Det finns sammanfattningar på Bloggbevakning men flera andra har skrivit.
Tack för svar. Jag är tyvärr en sådan person som inte orkar med den typen av inlägg. Läste första inlägget men stängde sedan ner fliken. Ska se om jag kan googla fram inlägg om CW.

halv KL
Jag vill ha budskap som berör blandat med de som lägger upp djur/ min sport på sociala medier, ska man sitta och läsa "skvallerbloggar" för att få ihop det tackar jag hellre för mig... och avföljer.
Rätt trött på nyheter som utmynnar i "hon sa, han sa, dem ba' ..." även om det såklart finns viktiga nyheter där emellan.
 
Jag tycker att det är bra att sånna som Cissi Wallin och Linnéa Classon finns och ger röst till det många andra upplever men själva inte kan uttrycka.

Visst kan jag ibland tycka att CW agerar fel men jag tycker att det positiva hon bidrar med är så oerhört mycket viktigare, jag kräver inte att varje liten sak hon gör i livet ska vara perfekt för det är det få av oss som klarar av.

Dessa personer får motta oerhört mycket hat för att dom framför sina åsikter men dom gör det ändå. Du menar antagligen att dom gör det för att få uppmärksamhet och om det skulle vara så, spelar det någon roll??

Jag tycker det är viktigt för feminismen att människor vågar uttrycka sig och uppmärksamma problemen i samhället även om dom själva inte är helt perfekta. Ska vi vänta tills det kommer feministier som vill föra en kamp på social medier och som aldrig gör något fel i patriarkatets ögon tror jag att vi får vänta förgäves. Bättre att det händer något nu även om det skulle bli lite fel.

Har du förslag på någon vettig feminist som jag borde följa på sociala medier? Alltid kul med nya inspirationskällor 😃
Ja det spelar roll. Vill man anklaga någon för något (män i det här fallet) så är det minsta man kan göra att använda sig av saker som faktiskt hänt på riktigt (det är inte som att det råder brist på det) istället för att hitta på.

Om hon har sådan brist på äkta material på temat "män beter sig som svin" att hon måste fabricera, så säger ju logiken att problemet är så litet att det inte ens går att komma med vettiga argument utan att ljuga.

Och om hon ljuger om övergrepp inför en sådan stor publik, varför skulle andra tala sanning?

Om man nu är av åsikten att kvinnor är en synnerligen utsatt grupp som aldrig blir betrodda, så måste man väl inse att sådant här förvärrar den situationen något enormt?

Vad gäller CW så är hon bara galen ärligt talat. Det finns mycket att läsa för den som vill och det är relativt lätt att faktakolla för källan är ofta CW själv. Hon ljuger konstant och sedan förnekar hon det, när det finns svart på vitt eller inspelat med hennes egen röst. Utgår ifrån att hon ljuger om exakt allt, även FV. Varför? för uppmärksamhet. Så fort hon försvinner från rampljuset så klöser hon sig tillbaka med någon påhittad sjukdom, påhittad alkoholism, något "projekt" eller som nu senast - metoo.

Jag har tyvärr inga konkreta tips att komma med angående feministiska förebilder. Jag är helt säker på att de finns men troligtvis inte så mycket på instagram. Tycker mest det är hycklande där. Rika, vita kvinnor som lever på sina mäns förmögenheter i fina villor medan de talar om för andra om hur "kvinnor kan", nej tack. Har väldigt svårt att ta predikande människor på allvar när de inte lever som de lär.

Jag är dock inte jättebevandrad på instagram så det kanske finns jättebra personer också, överlåter det till andra att komma med bättre tips :)
 
Jag inser jag har varit väldigt naiv och sållande på mitt IG (skyller på att jag inte är inne var dag, trots allt).
Läst bloggbevakning, CW, haveristerna, LC m.fl. och tycker och tänker snarare att deras värld är väldigt liten. Verkar till stor del gå ut på att kasta skit på varandra och interna intriger, vissa mer än andra. 😴 De verkar vara lika goa allesammans.
Pinsamt är väl mer ordet jag vill använda. :down:
 
Jag gillar det LC gör. Att hon outtröttligt orkar svara och bemöta en massa dynga är superbra. Att hon orkar lyfta fram den sunkna manskulturen är jättebra. Jag är imponerad av hennes energi och beslutsamhet, för jag själv orkar inte ens.

Det handlar inte om ifall allting hon säger är sant, för alla berättelser och exempel hon tar upp har säkerligen hänt en tjej någon gång. Någon nämnde exemplet med att en kille skickar en kommentar hur snygg man är, för att när han i nästa rad skickar en dick pic som inte uppskattas hävda att man är en korkad slyna som förtjänar stryk. Det har hänt mig. Jag tycker att jag känner igen väldigt mycket av det hon skriver och det hon pratar om. Jag har jobbat på krogen och efter 5,5 år på samma ställe visste jag precis vilka män det var som alltid spanade på garderoben efter för fulla kvinnor som gick hem själva. Eller de killarna som hävdade att den avdäckade kvinnan på toaletten som vakterna precis bar upp på är hans flickvän.

Vissa män är sådana riktiga svin helt enkelt.
 
Inte rasist men... är knappast bara ett ”humoristiskt konto”. Det är en organisation som aktivt har granskat SD och högerextrema i många år. De har gjort flera avslöjanden som sedan lyfts i media(med IRM som källa).
De driver ju hejdlöst med Sverigedemokraterna. Seriositet bedömer jag genom att veta hur de granskas.
 
T.ex. i slutet där intervjuaren frågade om det inte var ohederligt att inte berätta att de mängder av trakasserier hon mött skedde när hon gick på en gata där fotbollsfans firade.
Jag själv funderar varför det har nån som helst relevans? Är män ursäktade om det sker i ett sammanhang där de är i gruppå och inte helt nyktra?
Jag kan inte lyssna på intervjun så jag svarar bara rakt av på den här frågan.
:confused: Är det mindre olagligt att göra något olagligt för att man är i grupp och/eller full och/eller för att man är fotbollsfans som firar?
Går man igenom en gata med fotbollsfans som firar så har man rätt till att inte bli misshandlad, rånad etc, etc... Samma sak borde väl gälla trakasserier? :rage:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp