Sönder gnagd box

T

Televinken

Är det någon som har tips om vad man kan gnida in träet i boxen/hagen med så inte pållen gnager upp allt...
 
Sv: Sönder gnagd box

Hade Crubnix i mitt stall förut, det är jättekladdigt och torkar aldrig utan är lika äckligt hela tiden, men det hjälper. Men det största problemet med hästar som tuggar på boxar brukar vara för lite stimulans och utevistelse.
 
Sv: Sönder gnagd box

i boxen: plåtskoning.. snyggast, bäst och hållbarast..

i hagen kan man helt enkelt måla stolparna, färgen smakar illa.. annars är Weibulls rådjursoff mycket effektivt, det innehåller blod och cayennepeppar, men det lär nog gå åt några flaskor för alla hagstolparna..
 
Sv: Sönder gnagd box

hovstjära har jag använt, fungerar bra
 
Sv: Sönder gnagd box

Hovtjära funkar bra, men det kladdar och luktar ju en del...
Jag fick tipset att spraya med ättika, har inte hunnit prova det än men ska göra det.
Ge hästen annat att gnaga på i hagen, grenar, sly etc...
 
Sv: Sönder gnagd box

Det finns ju antibitprodukter att köpa, men jag brukar köra med ättika eller tabasco, det fungerar!
 
Sv: Sönder gnagd box

Tack för alla tips!:bow:

Jag har en flaska ättika hemma, så jag tänkte prova det nu när jag åker ut till stallet!!
 
Sv: Sönder gnagd box

ja du..
fundera på VARFÖR hästen "äter upp boxen"...?
Den kanske har tråkigt? häng in granris för den att äta på, försök ha den ute mer, stimulera den mer!!
 
Sv: Sönder gnagd box

det finns något liknande crubnix" i sprayform. Vi hade det till en utav våra hästar, och det fungerade - tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter. Men den var bra o kladdade inte.:idea:
 
Sv: Sönder gnagd box

Televinken skrev:
Tack för alla tips!:bow:

Jag har en flaska ättika hemma, så jag tänkte prova det nu när jag åker ut till stallet!!

Som Jose skrev... Fundera lite på VARFÖR den tuggar på trä... :cool:

Brist på grovfoder är den vanligaset orsaken. Hur mkt hö får hästen? Står dne på halm?
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
898
Senast: Andromedae
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
901
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp