Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

sötningsmedel

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thindra

Finns det någon restrektion angående sötningsmedel och graviditet? Bör man skära ner intaget av ex hermesetas i Te, lightläsk och saft när man är gravid. Finns det någon indikation på att detta kan vara skadligt för foster? Någon som kollat upp detta el. läst om detta? Vad säger socialstyrelsen?

ameo

Moderator
Sv: sötningsmedel

Såvitt jag vet finns inga sådana restriktioner, nej.

MEN man kan ju vara medveten om att forskarna är ganskla oeniga om huruvida dessa sötningsmedel är skadliga eller inte, för människan alltså... (inte bara för foster) Så frågan är om man vågar chansa?

Jag tror det är livsmedelsverket som utfärdar rekommendationer om vad man bör och inte bör äta, kolla på deras hemsida så får du klara besked. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
1 000
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
1 382
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var och tog ett nytt test för att kolla mina järnnivåer. Och gissa om min glädje när jag såg att Ferritinet återigen har tagit...
Svar
0
· Visningar
973
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Veka kotor och x bent
  • Medryttartråden

Omröstningar